۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۱۶۱۲۰

لندن: کشتی ها موقتاً از تنگه هرمز تردد نکنند

سخنگوی دولت انگلیس گفت: در صورتی که نفتکش این کشور رفع توقیف نشود، عواقب جدی در انتظار ایران خواهد بود.
نفتکش انگلیس
نفتکش انگلیس

 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  سخنگوی دولت انگلیس بامداد شنبه پس از پایان نشست اضطراری دولت که در پی توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران برگزار شد، اعلام کرد: به کشتی های انگلیس توصیه شده است که موقتاً از تنگه هرمز تردد نکنند.


وی مدعی شد: ما عمیقاً نگران اقدامات غیر قابل قبول ایران هستیم که آشکارا چالشی در برابر آزادی کشتیرانی بین المللی است.

این سخنگو ادعای وزیر امور خارجه انگلیس را تکرار کرد و گفت: در صورتی که نفتکش این کشور رفع توقیف نشود، عواقب جدی در انتظار ایران خواهد بود.

او همچنین از برگزاری نشست های بیشتر اعضای دولت در این باره در روزهای آینده خبر داد.

این تحولات پس از آن صورت گرفت که منابع انگلیسی از توقیف یک فروند نفتکش این کشور در تنگه هرمز خبر دادند.

شرکت استنا ایمپریو در بیانیه ای اعلام کرد: نفتکش این شرکت به همراه ۲۳ خدمه آن توسط نیروهای ایرانی توقیف شده و هم اکنون دسترسی به این کشتی ندارند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز را تأیید و اعلام کرد: عصر جمعه (۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید: نفتکش مذکور پس از توقیف، به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

برخی رسانه ها از توقیف کشتی بریتانیایی به نام مصدر با پرچم لیبریا توسط نیروهای مسلح ایران نیز خبر داده بودند؛ اما بعداً شرکت کشتیرانی نوربالک (Norbulk) مالک نفتکش مصدر اعلام کرد؛ این نفتکش آزادانه در حال تردد در آب های خلیج فارس است.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس پیش از برگزاری نشست دولت گفته بود: تلاش می کنیم، از راه های دیپلماتیک، بحران با ایران را حل و فصل کنیم. لندن به دنبال گزینه نظامی با ایران نیست.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس نیز نسبت به بروز درگیری تمام عیار در منطقه خلیج فارس هشدار داد و گفت: بازگشت آمریکا به برجام باعث کاهش تنش ها و از بین رفتن تهدید جنگ می شود.

انگلیس در ۱۳ تیرماه جاری نفتکش «گریس ۱»، حامل نفت ایران را در جبل الطارق توقیف کرد و مدعی شد؛ این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی