۱
۴
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۱۶۱۹۱
شرکت پخش استان مرکزی و جدی شدن سه باره تغییر مدیریت آن !

پشت پرده ناکامی در تغییر مدیر پخش فراورده های نفتی مرکزی

فاتیما رضایی
نماینده مردم شازند غافل از این که این حکم دائم الذکر با چراغ سبز آقازاده استاندار استان مرکزی جاری شده ، مردانه پای مخالفت خود ایستاد  تا دائم الذکر نتواند بر کرسی مدیریتی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی جلوس نماید .
پشت پرده
پشت پرده
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  پاییز سال گذشته و در یک عصر پنجشنبه و در حالی که تعطیلات آخر هفته پخشی ها شروع شده بود به ناگاه حکمی بر روی پرتال شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تعجب همگان را برانگیخت !

در آن حکم موسوی خواه مدیر وقت شرکت پخش فرآورده های نفتی کشور ، دائم الذکر مدیر عامل پیشین شرکت پالایش نفت آبادان را به عنوان مدیر جدید شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی معرفی کرده بود .

اما خیلی زود صدای این حکم همه گیر شد و علی ابراهیمی رییس وقت  مجمع نمایندگان استان مرکزی صدای مخالفت های همه جانبه به این انتصاب را  به گوش وزیر نفت رساند .

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند غافل از این که این حکم با چراغ سبز آقازاده استاندار استان مرکزی جاری شده ، مردانه پای مخالفت خود ایستاد  تا دائم الذکر نتواند بر کرسی مدیریتی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی جلوس نماید .

او در مذاکرات و مخالفت های خود عنوان می نمود که " استان مرکزی خود باید از نیروهای توانمندش در اداره این شرکت استفاده نماید و وزارت نفت نباید عرصه های مدیریتی در این استان را به افراد غیربومی وانهد و بایستی از توانمندی های بومی خود در نفت بهره جوید ."

با دامنه دارشدن مخالفت ها ، مقدسی نماینده اراک نیز وارد میدان شد و دایره مخالفت ها با دائم الذکر تنگ و تنگ تر شد . در آن سوی میدان موسوی خواه بود که تلاش می کرد به بهانه مکتوب شدن حکم ،  این انتصاب محقق گردد و با وجود مخالفت های استانی دو بار مراسم معارفه ترتیب داد و در هر دو مرحله ناکام ماند .

سرانجام  رسانه های مختلف نفتی نیز به این جرگه پیوسته و با پررنگ کردن برخی حواشی دائم الذکر کار را بدانجا رساندند که استاندار مرکزی نیز از گزینه خویش صرفنظر کرد.

دائم الذکر و لابی های آن که سری در نمایندگان جناح راست مجلس در آبادان داشت هم موفق به همراه سازی مخالفان نشد و دیدارهای حضوری دائم الذکر با نمایندگان استان مرکزی در بهارستان نیز کارگشا نشد .

سرانجام ، مخالفت ها کار تغییر گیتی منش مدیر فعلی شرکت پخش را متوقف ساخت و رایزنی ها برای انتخاب گزینه بعدی آغاز شد .

از سوی استاندار استان مرکزی و نمایندگان استان دو گزینه به موسوی خواه معرفی شد . یکی مهدی رسولی از چهره های نزدیک به اصلاح طلبان و نمایندگان لیست امید ، که مسولیت چند واحد عملیاتی را در پالایشگاه امام خمینی (ره) بر عهده دارد و دیگری سعید جمشیدی که معاونت شرکت پخش فرآورده های نفتی قزوین آخرین مسولیت وی است . سعید جمشیدی همچنین یک بار با کاندیداشدن در انتخابات منطقه شازند تلاش کرد تا راهی بهارستان شود اما رای چندانی اخذ نکرد !

موسوی خواه در روزهای آخر مسولیتش در پخش به صورت ضرب الاجلی جایگزینی را برای جمشیدی در قزوین یافت تا ماموریت وی را در قزوین خاتمه دهد . از آن سو تلاش کرد تا انتصاب جمشیدی را در اراک نهایی کند . اما گویی بر سر انتصاب جمشیدی در استان اختلافاتی بود و تلاش می شد تا انتصاب رسولی جاری شود .

عده ای جمشیدی را به دلیل اینکه توان ماندن روی پست های مدیریتی را نداشته و در بازه های زمانی کوتاه اقدام به پریدن به دیگر پست های مدیریتی میکند ، با او مخالفت جدی می کردند . مخالفان ادعای خود را به سوابق کوتاه جمشیدی در مناصب مختلف مستند می کردند .

به ناگاه و در حالی که موسوی خواه می کوشید تا سعید جمشیدی را منصوب کند ، خود به یکباره عزل شد و این تغییر در اراک برای دومین بار متوالی متوقف شد .

دست روزگار و شانس یاریگر گیتی منش بود . پروژه تغییر او هر بار به دلیلی متوقف می شد . مجموعه عوامل و کارکنان شرکت پخش فرآورده های نفتی مرکزی ناراضی از شرایط به هر دری می زدند تا این تغییر خیلی سریع اتفاق افتد .

حالا فاز سوم تغییر گیتی منش این روزها و پس از ماهها گیرودار دوباره آغاز شده است . در طی این مدت نام گزینه های جدیدی نیز به میان آمده است . نجمی مدیری که منصوب دوران احمدی نژاد بوده و مدت زیادی معاونت گیتی منش در اراک را بر عهده داشته نیز سعی زیادی داشته تا با یک گردش به چپ صوری ، خود را به اعتدالگریان و اصلاح طلبان استان نزدیک نموده و نظر نمایندگان لیست امید را برای جلوس بر این کرسی جلب نماید .

حالا باید منتظر ماند و دید این بار نیز شانس یاریگر گیتی منش خواهد بود و مدیریت او در اراک را تداوم خواهد داد و یا اینکه جای خود را به گزینه جدیدی خواهد داد ؟! اخبار روزهای بعد در این زمینه شاید پروژه تغییر مدیریت در شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی را نهایی کرده و به جو موجود در آن شرکت پایان دهد ؟!
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


پشتش حتما به جایی گرمه
عليرضا احمدي
در نهايت مهندس جمشيدي به عنوان مدير برگزيده شدند،با توجه به انچه در اين مدت از ايشان ديده اييم بسيار مدير پاكدست و لايقي هستند.
میرزابیگی
بله اخر سر جمشیدی انتخاب شد ادم کاربلدیه فقط امیدوارم چوب لای چرخش نکنن
حسن تهرانی نیا
من مدت۲۰ سال بااقای سعید جمشیدی همکار بودم بسیار ادم پاکی میباشد
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی