۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۱۶۲۱۹

ظریف: مصادره نفت ایران، راهزنی است

محمد جواد ظریف در پیامی نوشت: «مصادره نفت ایران از سوی دولت (ترزا) می  با دستور آمریکا، راهزنی است. من به بوریس جانسون همکار قدیمی‌ام به خاطر نخست‌وزیر بریتانیا شدن تبریک می‌گویم».
ظریف و بوریس جانسون
ظریف و بوریس جانسون
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در یک پیام توییتری به انتخاب جانشین «ترزا می» در منصب نخست‌وزیر انگلیس واکنش نشان داد و بار دیگر توقیف نفتکش «گریس ۱» از سوی انگلیسی‌ها را محکوم کرد.

دقایقی بعد از پیروزی «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق انگلیس در رقابت با «جرمی هانت» وزیر امور خارجه کنونی این کشور برای تصاحب مقام نخست‌وزیری انگلیس، وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری درباره این موضوع و تنش‌ها در روابط دو کشور پیامی توییتری منتشر کرد  .

محمد جواد ظریف در این پیام نوشت: «مصادره نفت ایران از سوی دولت (ترزا) می  با دستور آمریکا، راهزنی است. من به بوریس جانسون همکار قدیمی‌ام به خاطر نخست‌وزیر بریتانیا شدن تبریک می‌گویم».
 
وزیر خارجه ایران افزود: «ایران خواهان درگیری نیست اما ما ۱۵۰۰ مایل نوار ساحلی در خلیج فارس داریم و اینها آب‌های ما است و از آنها حفاظت خواهیم کرد».

اظهارات ظریف درباره حفاظت ایران از نوار ساحلی خود در خلیج فارس در حالی صورت گرفته که مقام‌های لندن در روزهای اخیر با اشاره به توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» انگلیس، ایران را به انجام اقدامات غیرقانونی متهم کرده و از تقویت حضور نظامی در این منطقه خبر داده‌اند.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس دوشنبه شب (دیشب) در پارلمان این کشور مدعی شد که لندن به دنبال ایجاد یک نیروی اروپایی برای حفاظت از کشتی‌ها در تنگه هرمز خواهد بود. 

 وی اعلام کرد که سطح درجه هشدار امنیتی کشتی‌های انگلیسی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند به ۳ رسیده و از همه آنها خواسته شده پیش از عبور از این تنگه اطلاع دهند تا از آنها حمایت شود. 

وزیر خارجه انگلیس همچنین  مدعی شد که توقیف نفتکش گریس ۱ حامل نفت ایران در جبل طارق، به درخواست واشنگتن صورت نگرفته است .

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی