۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۱۱۶۲۶۳

واردات نفت هند از ونزوئلا ۲ برابر شد

 واردات نفت هند از ونزوئلا در ماه ژوئن حدود 54 درصد بالاتر از سال قبل بود. در نیمه اول 2019، واردات نفت هند از ونزوئلا 11 درصد افزایش یافت و به حدود 357 هزار بشکه در روز رسید.
واردات نفت
واردات نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  واردات نفت هند از ونزوئلا به 475200 بشکه در روز در ماه ژوئن رسید که بیش از دو برابر ماه قبل و بیشترین مقدار طی 21 ماه گذشته بوده است.

 واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن دولت نیکلاس مادورو، در ژانویه تحریم هایی بر شرکت نفت دولتی ونزوئلا وضع کرد. این تحریم ها باعث شدند ونزوئلا بسیاری از مشتریان نفت خود را از دست بدهد.

پالایشگاه‌های خصوصی ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی که بخشی از آنها تحت مالکیت شرکت رزنفت روسیه است، تنها خریداران هندی نفت ونزوئلا هستند. این شرکت ها قراردادی برای خرید نفت از شرکت نفت دولتی ونزوئلا دارند که تاریخ آن به قبل از تحریم ها بر می گردد.

 پالایشگاه‌های هندی غیر از ونزوئلا، از رزنفت روسیه هم نفت خام می خرند.  این شرکت نفت را در ازای بدهی ونزوئلا از این کشور می گیرد. روسیه از 2006 تقریبا 16 میلیارد دلار به ونزوئلا وام داده که به صورت محموله‌های نفتی بازگردانده می شود.

 در ماه ژوئن، نایارا انرژی حدود 940 هزار تن نفت ونزوئلا را وارد کرد که بیشتر آن از رزنفت بود. ولی اطلاعات کشتیرانی و منابع صنعتی نشان می‌دهد بیشتر این محموله ها در ماه جولای تخلیه شدند.

 پالایشگاه ریلاینس که یک قرارداد 15 ساله با ونزوئلا در 2012 برای خرید 400 هزار بشکه نفت سنگین بسته بود، در ماه ژوئن حدود یک میلیون تن از این نفت را دریافت کرد.

 واردات نفت هند از ونزوئلا در ماه ژوئن به بالاترین حد رسید ‌چون اکثر محموله های نفتی مربوط به ماه های قبل با تأخیر در ژوئن تخلیه شدند.

 واردات نفت هند از ونزوئلا در ماه ژوئن حدود 54 درصد بالاتر از سال قبل بود. در نیمه اول 2019، واردات نفت هند از ونزوئلا 11 درصد افزایش یافت و به حدود 357 هزار بشکه در روز رسید.

 افزایش واردات از ونزوئلا طی دوره ژانویه تا ژوئن 2019 ، توانست تا حدی نبود نفت ایران را جبران کند. هند به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از ماه می خرید نفت از این کشور را متوقف کرد.

 از نوامبر سال گذشته، فقط پالایشگاه های دولتی هند تا ماه می از ایران نفت خریداری کردند یعی تا زمان لغو معافیت های واشنگتن.

 پالایشگاههای ریلاینس و نایارا خرید نفت از ایران را از سه ماهه چهارم 2018، پس از تحت تاثیر قرار گرفتن کانال های پرداخت توسط تحریم های آمریکا، متوقف کردند.

 کل واردات نفت هند در ماه ژوئن 7.6 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 4.47 میلیون بشکه در روز رسید چون برخی واحدهای پالایشگاهی به خاطر تعمیرات و نگهداری بسته بودند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی