کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ضریب اطمینان تولید نفت در غرب کارون

19 مرداد 1398 ساعت 14:10

مدیرعامل شرکت متن اعلام کرده بود که فاز نخست نیروگاه غرب کارون در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و دو طرح یادآوران و تلمبه‌خانه غرب کارون نخستین طرح‌هایی خواهند بود که با اتصال به این نیروگاه برق‌دار می‌شوند.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   میدان یادآوران، نخستین طرحی است که به نیروگاه غرب کارون متصل و برق‌دار می‌شود؛ اقدامی که ضریب اطمینان تولید مستمر و بدون وقفه نفت را در این میدان مشترک دو چندان خواهد کرد.

  حجت نوروزی، سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یادآوران در این شرکت عنوان کرد: طرح توسعه میدان نفتی یادآوران، نخستین طرحی است که از طریق نیروگاه غرب کارون برق‌دار می‌شود.

نوروزی با تأکید بر مشترک بودن میدان نفتی یادآوران با کشور عراق اظهار کرد: به منظور برون‌رفت از چالش افت تولید ناشی از کمبود برق مستمر و همچنین برای اینکه در استحصال نفت دچار وقفه نشویم، ‌تامین برق این طرح از طریق نیروگاه غرب کارون در دستور کار قرار گرفت و اکنون عملیاتی شدن طرح در دست اقدام است.

وی گفت: اتصال به نیروگاه غرب کارون از الزامات تولید در طرح توسعه میدان نفتی یادآوران است که پس از بررسی‌ها و هماهنگی‌های لازم با نیروگاه غرب کارون، تأمین تجهیزات مورد نیاز این عملیات آماده‌سازی شد و حفر کانال‌های کابل‌کشی نیز این هفته آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، برق مصرفی طرح توسعه میدان نفتی یادآوران ۱۷ مگاوات است که این حجم برق از طریق پنج ژنراتور گازی تامین می‌شود. سه ژنراتور از این پنج ژنراتور در سرویس است و ۲ ژنراتور دیگر به صورت آماده‌باش در کنار آنها قرار دارند.

پیش از این، تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت متن اعلام کرده بود که فاز نخست نیروگاه غرب کارون در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و دو طرح یادآوران و تلمبه‌خانه غرب کارون نخستین طرح‌هایی خواهند بود که با اتصال به این نیروگاه برق‌دار می‌شوند.

به گفته دهقانی، تولید مستمر نفت در غرب کارون منوط به تامین مستمر و مطمئن برق است و به همین دلیل، راه‌اندازی نیروگاه غرب کارون اهمیت ویژه‌ای دارد.

میدان نفتی یادآوران در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز، شمال خرمشهر و در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه واقع شده و از میدان‌های مشترک با کشور عراق است.  


کد مطلب: 116429

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/116429/افزایش-ضریب-اطمینان-تولید-نفت-غرب-کارون

نفت ما
  https://www.naftema.com