کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم تغییر رویکرد ایران در تجارت گاز با جهان

20 مرداد 1398 ساعت 14:38

تربتی گفت: باید تلاش خود را در کشورهای همسایه بر ایجاد «مصرف» معطوف سازیم؛ یعنی بحث صدور خدمات فنی و مهندسی را جدی‌تر گرفته و با احداث مثلاً پالایشگاه در دیگر کشورها، بازار مصرف را در دست بگیریم.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت:‌ باید با تغییر رویکرد در بخش بین‌الملل، چشم‌انداز خوبی را که برای صنعت گاز به تصویر کشیده‌ایم، با همکاری، همفکری و همدلی یکدیگر به منصه ظهور برسانیم.

 «حسن منتظر تربتی» در مراسم تودیع و معارفه سرپرست مدیر بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران که با حضور همکاران این مدیریت برگزار شد، اظهار داشت: اکنون زمان آن رسیده تا گام‌های خود را بلند و با اطمینان به سمت جهانی‌شدن برداریم؛ چرا که موقعیت استراتژیک ایران از یک طرف و منابع سرشار گازی کشور حکم می‌کند که حتی اگر در کوتاه‌مدت هم در این بخش دچار چالش‌هایی شویم، اما در بلندمدت، باید به سمتی برویم که به یک کشور بزرگ صادرکننده گاز تبدیل  شویم.

تربتی با بیان اینکه برای گام نهادن در چنین مسیری، باید تقویت نیروی انسانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، گفت: برای افق چند سال آینده، باید نیروی انسانی توانمندی داشته باشیم که شایسته نخستین دارنده ذخایر گاز دنیا باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: به غیر از داشتن ذخایر، بحث سوق‌الجیشی کشور هم بسیار مهم است؛ چرا که ما در شرایطی قرار داریم که همسایه کشورهای دارنده گاز مانند ترکمنستان، قطر و ... هستیم و در عین حال، نزدیک به کشورهای نیازمند گاز مانند عراق، پاکستان، ترکیه و ...  هستیم و از این حیث نیز باید بهترین استفاده را در بخش سوآپ و ترانزیت گاز ببریم.

وی در ادامه با تأکید مجدد بر تغییر رویکرد در بخش فروش و صادرات گاز با توجه به شرایط موجود، اظهار کرد: باید تلاش خود را در کشورهای همسایه بر ایجاد «مصرف» معطوف سازیم؛ یعنی بحث صدور خدمات فنی و مهندسی را جدی‌تر گرفته و با احداث مثلاً پالایشگاه در دیگر کشورها، بازار مصرف را در دست بگیریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که تنوع‌بخشی هم در بازارهای هدف و هم در روش‌های فروش، مهمترین اصل برای جهانی‌شدن است، ضمن آنکه تداوم راه گروهی که در بخش بین‌الملل در حد توان تلاش کردند و همراهی و همفکری آنان می‌تواند مسیر موفقیت را هموارتر سازد.


کد مطلب: 116448

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/116448/لزوم-تغییر-رویکرد-ایران-تجارت-گاز-جهان

نفت ما
  https://www.naftema.com