کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شعبه زعفرانیه-آصف موسسه اعتباری ملل متواری شد

28 مرداد 1398 ساعت 9:04

م.ط بدون اطلاع دوست خود حسابی جاری به نام دوست متواری خود در موسسه ملل در سایه ضعف نظارت موسسه ملل با امضا جعلی افتتاح حساب کرده است و ظاهرا پیشتر نیز چنین موارد خیانت در امانتی نیز توسط وی صورت گرفته بود!


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  م.ط معاون شعبه۱/۵۳۳ زعفرانیه-آصف موسسه ملل که فرزند یکی از  سهامداران اصلی این موسسه نیز است به جرم خیانت در امانت تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت و متواری شد.

ماجرا از جایی آغاز می شود که شهریور ماه ۹۶ یکی از مشتریان این موسسه مبلغ ریالی معادل یک میلیون یورو در حساب شخصی خود نزد موسسه ملل شعبه زعفرانیه- آصف واریز می نماید.معاون شعبه(م.ط) ابتدا به میزان ریالی یک میلیون یورو را از حساب مشتری برداشت و به حساب دوست خود

 که سالها از ایران نیز متواری شده است ریخته و مجددا در همان روز برحسب حواله ساختگی و جعلی کل وجه را بحساب خود(طبق تایید مدیرعامل ملل)  به حساب شخصی خود نزد بانک پاسارگاد واریز می نماید! 

نکته جالب ماجرا آنجاست که م.ط بدون اطلاع دوست خود حسابی جاری به نام دوست متواری خود در موسسه ملل در سایه ضعف نظارت موسسه ملل با امضا جعلی افتتاح حساب کرده است و ظاهرا پیشتر نیز چنین موارد خیانت در امانتی نیز توسط وی صورت گرفته بود!

 با شکایت مال باخته پرونده بعد از گذشت بعد از گذشت دو سال و رسیدگی آن در دادسرای جرایم پولی و بانکی امروز خبر رسیده که حکم جلب وی هفته گذشته صادر شده و هم اکنون نیز متواری است.

سال گذشته بود که "صدای بانک" گزارشی از خیانت در امانت م.ط معاون شعبه زعفرانیه ملل را منتشر کرد که با شکایت موسسه ملل از "صدای بانک" پرونده ای در دادسرای رسانه علیه این رسانه باز شد که در نهایت دادگاه این رسانه را از اتهامات مطرح شده تبرئه نمود.

همچنین خبرنگار "صدای بانک" طی تماسی با امین جوادی،مدیرعامل موسسه ملل خواستار توضیح تخلف معاون شعبه زعفرانیه شد که وی از اخراج م.ط خبر داد و عنوان نمود که این تخلف ارتباطی به موسسه ملل ندارد! 

ظاهرا مسولین شعب ملل بدون اطلاع هیات مدیره و مدیر عامل و خودسرانه منصوب می گردند وگرنه مدیرعامل موسسه نه تنها جوابگو بلکه مسوول جبران میزان تخلف تک تک مسولان منتخب خود از جمله م.ط معاون شعبه زعفرانیه می باشد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که با توجه به اتفاقات رخ داده طی سالهای گذشته در سیستم بانکی و موسسات مالی و کاهش اعتماد مردم به نظام بانکی انتظار میرود بانک مرکزی بعنوان نهاد عالی نظارت بر موسسات مالی و بانکها به این موضوع خیانت در امانت موسسه ملل ورود کرده تا از رخ دادن موارد مشابه در موسسه ملل جلوگیری بعمل آورد.


کد مطلب: 116557

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/116557/معاون-شعبه-زعفرانیه-آصف-موسسه-اعتباری-ملل-متواری

نفت ما
  https://www.naftema.com