۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۱۱۶۵۷۰

ماشین سازان داخلی دو برابر ایران پلاست قبلی جا گرفتند

مدبری گفت: حضور موثر و با تمام توان در نمایشگاه ایران پلاست، فرصتی است که نشان بدهیم ماشین سازان داخلی می تواند هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی با همکاران خود در سایر کشورها رقابت کند.
ماشین سازان داخلی دو برابر ایران پلاست قبلی جا گرفتند
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ایران، قدرت و کلاس جهانی خود را در نمایشگاه ایران پلاست به نمایش می گذارد.

  مهران مدبری عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ایران در خصوص حضور این انجمن در سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: ما در نمایشگاه ایران پلاست توانستیم با حمایت وزارت صنعت و همراهی سازمان سهامی نمایشگاهی و به ویژه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حمایت معاون وزیر نفت و مدیر عامل این شرکت، دو سالن 6 و 7 را به صورت یکپارچه و متحد به اعضای این گروه اختصاص دهیم.

وی با بین اینکه پیام این انجمن در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، اعلام رشد سطح توانمندی های و قدرت رقابت مان است، افزود: مصر هستیم این توان را در معرض دید بازدیدکنندگان حرفه ای، متخصصین و شرکت های خارجی نمایشگاه  قرار بدهیم.

وی اظهار کرد: ما در ایران پلاست به گونه ایی مجهز خواهیم بود که مشتریان ، سطح کیفی و کمی تولیدات داخلی را در کنار تولیدات اروپایی و  چینی ببینند، مقایسه و در نهایت انتخاب کنند.

حضور در فضای 3700 متری!
مدبری تاکید کرد: حضور موثر و با تمام توان در نمایشگاه ایران پلاست، فرصتی است که نشان بدهیم ماشین سازان داخلی می تواند هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی با همکاران خود در سایر کشورها رقابت کند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ایران گفت: اعضای این انجمن برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست، فضایی دوبرابر  مساحت نمایشگاه سال قبل را از برگزار کننده درخواست کرده بود، که این امر نشان دهنده سطح و کیفیت توانمندی های این گروه است.

به گفته وی، در ابتدای مراحل پیش ثبت نام، فقط سالن B38 برای گروه ماشین سازان  داخلی در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل استقبال بی نظیر این گروه کالایی برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست، فضای اختصاص یافته در نمایشگاه به دو برابر افزایش یافت.

وی افزود: صنعت ماشین سازی داخلی رشد کرده است. ما سال گذشته از طریق انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان سالن 35 را با 1700 متر فضا در اختیار داشتیم که امسال به دو سالن 6 و 7 به مساحت حدود 3600 تا 3700 متر افزایش پیدا کرد. یعنی بیش از دو برابر افزایش!
 
حضور پراقتدار در کلاس جهانی ایران پلاست
محسن مدبری خاطر نشان کرد: ایران پلاست بزرگترین رویداد پلاستیک در ایران و منطقه است و به نظر ما لازم است که کلاس خود را حفظ کند. هر چه قویتر برگزار شود موجب سربلندی ما در منطقه خواهد بود.

وی همچنین در مورد اختلافات میان دو انجمن ماشین ساز گفت: تا به امروز فقط یک انجمن به صورت رسمی و قانونی به نام انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ایران ثبت شده در کشور  وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر اتحاد و هماهنگی میان تمامی گروه ماشین سازان داخلی، گفت:  در هر حال ما معتقدیم هر چه تعداد بیشتری عضو یک انجمن باشند، آن انجمن با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت. اما اساسنامه ما فقط به ماشین ساز داخلی امکان عضویت می دهد. شاید بتوانیم بعدها انجمن دیگری تعریف کنیم مثلا به نام تامین کنندگانماشین آلات و تجهیزات که همه از جمله واردکننده و سازنده بتوانند در آن حضور داشته باشند.

مدبری در خصوص اهداف این انجمن خاطر نشان کرد: انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان با هدف گرد هم آوردن سازندگان داخلی ماشین آلات و تجهیزات صنعت پلیمر از سراسر کشور از حدود بیش از یک سال پیش با ثبت اساسنامه و ثبت در وزارت کار آغاز به فعالیت کرد. در این مدت تلاش کردیم با دادن انگیزه به ماشین سازان قدیمی که مدتی در رقابت نابرابر با واردات کنندگان مهجور واقع شده بودند، آنها را به ساخت مجدد و حضور در صنعت ماشین سازی به عنوان صنعت مادر در کشور ترغیب کنیم.

وی افزود: در یک کارگروه حقیقت یاب که در بطن انجمن تشکیل شد، واحدهایی را که 60 تا 70 درصد تجهیزات و قطعات مورد مصرف در ساخت ماشین آلاتشان در داخل خاک ایران ساخته و تامین می شد، شناسایی کردیم و با عضویت آنها در انجمن، کار را ادامه دادیم.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ایران تاکید کرد: تا کنون اعضای ما به صورت انفرادی درنمایشگاه های خارجی حضور پیدا می کردند که این امر در برنامه های حرفه ای انجمن گنجانده شده است است. سهم بازار ماشین سازان داخلی فقط بازار ایران نیست و اگر بازارهای کشورهای همسایه را با سه برابر جمعیت در نظر بگیریم، حضور و نفوذ در این بازارها اولویت ماست.

وی اظهار امیدواری کرد: نمایشگاه ایران پلاست همواره در زمینه دعوت از هیئت های تجاری و شرکت های خارجی زمینه و بستر مناسبی را جهت رونق تولید و سازندگان داخلی فراهم کرده است.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست 31 شهریور ماه الی 3 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
 

منبع: ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی