۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۱۱۶۵۹۹

کشف میدان جدید نفتی در سودان جنوبی

 میدان نفتی جدید در منطقه آدار از این ایالت، 5.3 میلیون بشکه نفت قابل بازیافت دارد و به میادین نفتی پالوچ متصل خواهد شد. این میادین نفتی توسط شرکت نفت دار مدیریت می شوند.
سودان جنوبی
سودان جنوبی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   وزیر نفت سودان جنوبی اعلام کرد این کشور یک اکتشاف کوچک نفتی در ایالت نیل شمالی داشته که اولین اکتشاف آن از زمان استقلال در 2011 بوده است. اکتشاف نفت به خاطر جنگ و بی ثباتی در سودان متوقف شده بود.

 میدان نفتی جدید در منطقه آدار از این ایالت، 5.3 میلیون بشکه نفت قابل بازیافت دارد و به میادین نفتی پالوچ متصل خواهد شد. این میادین نفتی توسط شرکت نفت دار مدیریت می شوند.

وزیر نفت سودان گفت:«تولید تا انتهای سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. فعلا ما خیلی هیجانزده هستیم. طی چند هفته آینده اکتشاف در اولویت خواهد بود. ما در سراسر سودان جنوبی حرکت خواهیم کرد».

سودان تقریباً تمام درآمد خود را از نفت به دست می‌آورد و تولیدش را تقویت کرده است. این کشور در حال حاضر 180 هزار بشکه در روز تولید دارد و سعی دارد اقتصاد خود را پس از جنگ داخلی 5 ساله بازسازی کند.

در 2012، یک درگیری با سودان بر سر هزینه های خط لوله باعث شد سودان جنوبی صنعت نفت خود را برای بیش از یکسال ببندد. این تعطیلی اقتصاد این کشور را فلج کرد و راه درامد سربازان و نیروهای خدمات شهری را بست. چند ماه بعد، این کشور درگیر جنگ داخلی شد.

 اکثر زیرساخت‌های نفتی این کشور شرق آفریقا طی جنگ داخلی ویران شد. حدود 400 هزار نفر کشته شدند و بیش از یک سوم 12 میلیون جمعیت آن آواره شدند.

دولت سودان جنوبی قصد دارد تا اواسط 2020، به سطح تولید پیش از جنگ که 350 تا 400 هزار بشکه در روز بود، برسد. 

یک آتش‌بس شکننده در سپتامبر به این جنگ خاتمه داد ولی هنوز یک دولت واحد تشکیل نشده است. وزارت نفت سودان جنوبی به کمک مشاوران فنی محیط زیست میادین نفتی این کشور را از نظر محیط زیستی بررسی می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی