کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انعقاد قرار داد بین ملی حفاری و توسعه پترو ایران 

5 شهريور 1398 ساعت 13:00

بر اساس توافق به عمل آمد مطالعات زمین شناسی، طراحی و مهندسی بخش تحت الارضی پروژه توسط شرکت ملی حفاری ایران و مطالعات مهندسی و اجرای بخش سطح الارضی از سوی شرکت توسعه پترو ایران انجام پذیرد. 


  
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در چهارمین روز بزرگداشت هفته دولت، قرار داد همکاری دو جانبه در موضوع مشارکت در اجرای پروژه های نفت و گاز بین شرکت ملی حفاری ایران و شرکت  توسعه پترو ایران امضاء و مبادله شد. 
 
 این مشارکت نامه روز سه شنبه (پنجم شهریورماه) در ساختمان شرکت توسعه پترو ایران در تهران به امضای سید عبداله موسوی و سپهر سپهری مدیران عامل دو شرکت رسید. 
 
در چارچوب این سند همکاری که در موضوع مشارکت در مناقصات مربوط به اجرای پروژه های E&P ، EPDF و EPCF در داخل و خارج از کشور است، در صورتی که پیشنهادات مشترک مورد پذیرش کارفرما قرار گیرد اجرا و تکمیل تمامی کارها و ایفای خدمات به عهده طرفین خواهد بود. 
 
بر اساس توافق به عمل آمد مطالعات زمین شناسی، طراحی و مهندسی بخش تحت الارضی پروژه توسط شرکت ملی حفاری ایران و مطالعات مهندسی و اجرای بخش سطح الارضی از سوی شرکت توسعه پترو ایران انجام پذیرد. 
 
در یکی از مفاد مشارکت نامه قید گردیده از زمان امضای طرفین این سند معتبر و الزام آور است و مدت اعتبار آن در صورت برنده شدن و ارجای کار از سوی کارفرما تا زمان تحویل قطعی و ارایه گواهی تحویل دائم کار از سوی کارفرما و تسویه حساب می باشد. 
 
در آیین امضای این قرارداد مشارکت، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن گرامیداشت هفته دولت، تصریح کرد: همکاری و هم افزایی میان این شرکت و شرکت های بخش خصوصی فعال در بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت در راستای استفاده از دانش فنی و تخصصی و ظرفیت های داخل کشور است. 
 
مهندس موسوی افزود: این همکاری ها و تشریک مساعی که همسو با برنامه های اقتصاد مقاومتی است می تواند در پیشبرد اهداف و برنامه های شرکت ملی نفت ایران در امر حفظ، نگهداشت و افزایش تولید به نحو مطلوب اثر گذار باشد. 
 
وی گفت: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در صنعت حفاری با توجه به داشته های خود از نظر منابع انسانی، دستگاه های حفاری و تجهیزات مربوط به ارایه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی در همکاری با شرکت های بخش خصوصی داخلی که از ظرفیت بالایی از نظر تخصصی و اجرایی برخوردار هستند در یک همکاری جمعی می توانند جوابگوی نیازها ، همچنین توسعه صنعت نفت در حطیه حفاری و اجرای پروژه های میدان محور بیش از پیش نقش آفرینی کند. 
 
موسوی به انعقاد چندین قرارداد همکاری در هفته های اخیر با شرکت های بخش خصوصی خاطرنشان کرد: این همکای ها با سایر شرکت های فعال در زمینه حفاری استمرار دارد و در این راستا ملی حفاری  تمام ظرفیت های خود را به کار خواهد گرفت. 
 
همچنین مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران با تشریح توانمندی های فنی و تجهیزاتی این شرکت، گفت: این مجموعه در برنامه های کلان و توسعه فعالیت های خود از همکاری و مشارکت با شرکت ملی حفاری ایران استقبال می کند. 
 
مهندس سپهری با اشاره به تفاهمنامه همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران افزود: این سند همکاری کلیدی ترین تفاهمنامه شرکت پتروایران  محسوب می شود که با شرکت ملی حفاری ایران امضاء می شود. 
 
وی به ظرفیت های داخلی در بخش دولتی و خصوصی اشاره و افزود: توسعه تعدادی از میادین نفت و گاز به این شرکت واگذار شده که با توجه به مذاکرات به عمل آمده در بخش میادین غرب کارون، روی شرکت ملی حفاری ایران حساب کردیم و در نتیجه این تعامل از ظرفیت های آن شرکت در بخش های خدمات جانبی صنعت حفاری در پروژه های خارج از کشور نیز  استفاده می شود.


کد مطلب: 116698

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/116698/انعقاد-قرار-بین-ملی-حفاری-توسعه-پترو-ایران

نفت ما
  https://www.naftema.com