۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۱۱۶۷۰۳

برای اولین بار بورس به کانال ۲۷۸ هزار واحد رسید

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۹۷ واحد رشد کرد و با این رشد توانست تا عدد ۲۷۸ هزار و ۴۶۹ واحدی بالا رود.
بورس
بورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  امروز در بورس و فرابورس ایران مجموعا ۳۲۰ سهم با رشد قیمت و ۲۹۴ سهم با افت قیمت مواجه شد. شاخص کل بورس نیز توانست برای اولین‌بار در تراز ۲۷۸ هزار و ۴۶۹ واحدی بایستد.

 امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۹۷ واحد رشد کرد و با این رشد توانست تا عدد ۲۷۸ هزار و ۴۶۹ واحدی بالا رود. این برای اولین بار است نماگر اصلی بورس تهران کانال ۲۷۸ هزار واحدی را تجربه می‌کند.

شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۱۳۰ واحد افزایش هم جهت با شاخص کل بورس رشد کرد و توانست تا رقم ۷۷ هزار و ۶۸ واحدی پیش رود.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۱۶۰ و تعداد نمادهای منفی به ۱۸۷ رسید. در عین حال در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۱۰۹ و تعداد نمادهای منفی عدد ۱۰۷ را تجربه کرد.

گروه مپنا، معدنی و صنعتی گلگهر و فولاد مبارکه اصفهان هر کدام به ترتیب ۳۰۲، ۲۷۰ و ۲۲۷ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند، اما در طرف مقابل نماد شرکت‌های مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک پاسارگاد به ترتیب ۷۵، ۴۸ و ۴۲ واحد در کاهش شاخص‌های بازار تاثیر داشت.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات ۶۳۸ میلیون سهم به ارزش ۱۴۱ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت در این گروه تقریبا بیش از نیمی از نمادها با رشد قیمت مواجه شدند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز حجم معاملات به ۲۲۲ میلیون سهم رسید که ارزش آن حدود ۱۶۴ میلیارد تومان بود. در گروه محصولات شیمیایی بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند.

فلزات اساسی، سرمایه‌گذاری‌ها، سیمان و بانک‌ها دیگر گروه‌هایی بودند که ارزش معاملات بالایی را تجربه کردند.

ارزش کل معاملات بورس تهران ۱۷۳۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

یفکس نیز با رشد ۵۰.۹۵ واحدی روبرو شد و تا رقم ۳۷۰۴ واحدی رشد کرد. ارزش معاملات این بازار به ۱۴۱۷ رسید و حجم معاملات رقم ۲.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

منبع: ایسنا 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای