۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۱۶۷۱۱

مواضع ترامپ در قبال ایران تغییر نکرد

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: اگر به آنچه ترامپ تاکنون درباره برجام که خودش آن را بدترین توافق در تاریخ دیپلماسی آمریکا می‌داند، نگاه کنید دیدگاهی را خواهید دید که من فکر می‌کنم با شواهد و مستندات کافی توجیه شده است. او نمی‌خواهد همان اشتباهات رئیس‌جمهور اوباما را مرتکب شود.
جان بولتون
جان بولتون
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، مشاور امنیت ملی آمریکا تأکید کرد مواضع رئیس‌جمهور کشورش در قبال ایران هنوز تغییر نکرده است.

 «جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه با «رادیو اروپای آزاد» اعلام کرد اگرچه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرده است، اما این به معنای تغییر مواضع وی در قبال ایران نیست.

جان بولتون در این مصاحبه با اشاره به اینکه ترامپ حاضر است با هرکسی برای گفتگو دیدار کند، اظهار داشت: «او یک مذاکره‌کننده و یک معامله‌گر است. اما گفتگو با آنها بدین معنا نیست که وی مواضع خود را تغییر داده است.»

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: «اگر به آنچه ترامپ تاکنون درباره برجام که خودش آن را بدترین توافق در تاریخ دیپلماسی آمریکا می‌داند، نگاه کنید دیدگاهی را خواهید دید که من فکر می‌کنم با شواهد و مستندات کافی توجیه شده است. او نمی‌خواهد همان اشتباهات رئیس‌جمهور اوباما را مرتکب شود.»

بولتون درباره ارائه امتیازاتی در قبال بازگشت ایران به اجرای کامل برجام نیز گفت: «این ایده که ایران منافع اقتصادی ملموسی را تنها برای متوقف کردن آنچه اساساً نباید انجام می‌داده است، دریافت کند تنها یک ایده غیرمؤثر است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت حصول توافق احتمالی، تحریم‌ها علیه ایران لغو خواهد شد نیز مدعی شد: «اگر یک توافق جامع انجام شود، آن‌گاه قطعاً تحریم‌ها بلافاصله برداشته خواهد شد. وقتی ایران آماده گفتگو باشد، نشستی برگزار می‌شود.»

روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود امانوئل ماکرون در فرانسه اعلام کرد اگر شرایط مساعد باشد آماده است تا با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران دیدار کند.
 
اما دیروز  رئیس‌جمهور حسن روحانی در خصوص دیدار احتمالی با دونالد ترامپ تصریح کرد: «این‌ که کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد امکان‌پذیر نیست، البته فتوشاپ آن امکان‌پذیر است؛ مگر آنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست برداشته و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند، آن‌وقت شرایط جدیدی است و می‌شود روی آن فکر کرد و بر مبنای منافع ملی حرکت می‌کنیم.»

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند.

آمریکا حدود سه ماه قبل با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه تلاش کرد تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد تا شاید از این طریق ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، اما وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ایران ندید بار دیگر به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای