۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۱۶۸۰۶

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۱۱

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 42 سنت معادل 0.7 درصد کاهش به 58 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 27 سنت معادل نیم درصد افت داشت و به 54 دلار و 83 سنت رسید.
نفت
نفت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  به دنبال اجرایی شدن تعرفه های جدید از سوی آمریکا و چین علیه یکدیگر و افزایش نگرانی ها در مورد آسیب دیدن بیشتر اقتصاد جهانی و افت تقاضا برای نفت، قیمت نفت امروز با کاهش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 42 سنت معادل 0.7 درصد کاهش به 58 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 27 سنت معادل نیم درصد افت داشت و به 54 دلار و 83 سنت رسید.

آمریکا روز یکشنبه اعمال تعرفه های 15 درصدی بر برخی کالاها شامل ساعت های هوشمند، کفش و تلویزیون های ساخت چین را آغاز کرد. این در حالی است که چین هم تعرفه های جدیدی را علیه تعدادی از کالاهای آمریکایی از جمله نفت خام به اجرا گذاشته است. ترامپ گفته دو طرف همچنان قرار است اواخر ماه جاری میلادی با یکدیگر دیدار کنند.

رئیس جمهوری امریکا در حساب توئیتر خود نوشت، هدف من کاهش وابستگی امریکا به چین است. وی بار دیگر از شرکت های آمریکایی خواست تا تامین کنندگان قطعاتی در خارج از چین برای خود پیدا کنند.

تعرفه های 5 درصدی اعمال شده از سوی چین علیه نفت آمریکا اولین تاثیر مستقیم جنگ تجاری بر بازار نفت از زمان آغاز تنش های تجاری میان دو کشور در طی بیش از یک سال گذشته است.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تعرفه های جدید موجب شده تا بازار نفت نتواند به راحتی نگرانی ها در مورد تهدیداتی را که متوجه تقاضای جهانی است نادیده بگیرد.»

در همین حال، نتایج تحقیق رویترز نشان می دهد تولید نفت اوپک در ماه اوت برای اولین بار در طی سال جاری میلادی افزایش یافته است. رشد تولید بالای عراق و نیجریه موجب شده تا کاهش تولید ایران و عربستان در این ماه به چشم نیاید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی