۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۱۱۶۸۴۰

دار و ندار ترامپ چقدر است؟

ثروت حال حاضر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ۳/۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. با این حال طبق تخمین‌های سایت فوربس در ماه مارس ۲۰۱۸، این ثروت میلیاردی از زمان آغاز به کار ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا یعنی از ژوئن ۲۰۱۷، با کاهشی ۴۰۰ میلیون دلاری رو به رو بوده است.
دونالد ترامپ
دونالد ترامپ
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  ثروت خالص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حال حاضر ۳/۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

اما فرزندان بزرگ دونالد ترامپ چقدر ثروت دارند؟ طبق شنیده ها، اریک ترامپ بین ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون دلار، دونالد ترامپ جونیور ۲۰۰ میلیون دلار و تیفانی ترامپ ۶۰۰ هزار دلار دارند. ایوانکا ترامپ هم که کسب و کار خودش را دارد، از بیشترین ثروت در میان فرزندان رئیس جمهور آمریکا برخوردار است، به طوری که طبق تخمین‌های سایت سی ان ان در سال ۲۰۱۷، او و همسرش، جرد کوشنر، ۷۶۲ میلیون دلار ثروت دارند. این تخمین‌ها بر اساس اسناد مالی‌ای بود که توسط کاخ سفید منتشر شده بود؛ بنابراین خانواده ترامپ در مجموع احتمالاً بیشتر از ۴ میلیارد دلار ثروت دارند.

ثروت حال حاضر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ۳/۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. با این حال طبق تخمین‌های سایت فوربس در ماه مارس ۲۰۱۸، این ثروت میلیاردی از زمان آغاز به کار ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا یعنی از ژوئن ۲۰۱۷، با کاهشی ۴۰۰ میلیون دلاری رو به رو بوده است.

طبق گزارشات مالی رسمی دونالد ترامپ، او از ژوئن ۲۰۱۶ تا بهار ۲۰۱۷، درآمدی در حدود ۵۹۷ میلیون تا ۶۶۷ میلیون دلار داشته.

ترامپ حدود ۱۷۰ میلیون دلار از ثروت خود را از کسب و کار‌های مرتبط با برند خودش یعنی هتل‌های زنجیره‌ای و محصولات «ترامپ» به دست آورده.

۳۲۰ میلیون دلار از ثروت ترامپ را پول نقد و دارایی‌های شخصی تشکیل می‌دهد که از این میان، ۱۴۰ میلیون دلار، پول نقد و دارایی‌های نقدی است.

طبق اعلام کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، او قبل از پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ۶۶ میلیون دلار از ثروت شخصی اش را صرف کمپین انتخاباتی خود کرد.

ترامپ ثروت خود را چگونه خرج می کند؟
در آن زمان، ترامپ اغلب با استفاده از ناوگان هوایی عظیم الجثه‌ی خود به نقاط مختلف آمریکا سفر می‌کرد.
طبق شنیده ها، او در گذشته یک هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ را به قیمت ۸ میلیون دلار خریداری کرده بود که در سال ۲۰۱۰، یک بوئینگ ۷۵۷ را جایگزین آن کرد. طبق گفته ها، ترامپ این هواپیما را از پل آلن، هم‎مؤسس شرکت مایکروسافت، به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

طبق گزارش سایت NewYorkTimes، بوئینگ ۷۵۷ هر ساعت هزاران دلار سوخت مصرف می‌کند.

ترامپ یک جت شخصی از شرکت هواپیماسازی «سسنا» دارد که طبق شنیده ها، در سال ۲۰۱۶، نوی آن ۱۵/۳ میلیون دلار و دست دوم آن ۳/۲ میلیون دلار قیمت داشت.

دونالد ترامپ ۳ هلیکوپتر شخصی از شرکت هواپیماسازی «سیکورسکی» هم دارد. یک هلیکوپتر سیکورسکی دست دوم مدل S-۷۶s معمولاً ۵ میلیون تا ۷ میلیون دلار قیمت دارد. علاوه بر این، طبق تخمین ها، ترامپ ۷۵۰ هزار دلار هم صرف بازسازی فضای داخلی جدیدترین هلیکوپتر خود کرد. همه‌ی بخش‌های فلزی داخل هلیکوپتر با روکشی از طلای ۲۴ عیار پوشانده شدند.

ترامپ ثروت خود را چگونه خرج می کند؟
در مجموع، دو هواپیما و سه هلیکوپتر ترامپ در حال حاضر ۳۲ میلیون دلار ارزش دارند.

دونالد ترامپ یک کلکسیون ماشین هم دارد. طبق شنیده ها، او یک رولزرویس قدیمی مدل Silver Cloud، یک رولز رویس مدل Phantom (که قیمت آن از ۵۰۰ هزار دلار شروع می‌شود)، یک میباخ، یک فراری و یک مرسدس بنز مدل ۳۶۰۰ دارد. علاوه بر این، گفته می‌شود او یک مک لارن مدل SLR هم به قیمت ۴۵۵ هزار دلار برای همسرش، ملانیا ترامپ، خریداری کرده.

ترامپ علاقه‌ی زیادی به کت و شلوار‌های برند ایتالیایی «بریونی» دارد که بین ۵،۲۵۰ تا ۶،۹۰۰ دلار قیمت دارند.

دونالد ترامپ در گذشته در یک شوی تلویزیونی به نام The Apprentice مجری گری می‌کرد. کت و شلوار‌هایی که ترامپ در این برنامه به تن می‌کرد را همین برند به طور رایگان در اختیار او می‌گذاشت. اما در زمان برگزاری کمپین انتخاباتی اش او دیگر هزینه‌ی کت و شلوار‌های بریونی اش را پرداخت می‌کرد.

ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا هم علاقه‌ی زیادی به لباس‌های گران قیمت دارد. او بار‌ها با لباس‌های گران قیمتی دیده شده، از پیراهن ۲،۰۹۵ دلاری برند «ژیوانشی» گرفته تا لباس شب ۷،۹۹۵ دلاری برند «مونیک لولیه». البته تمامی این‌ها در برابر کت ۵۲ هزار دلاری برند «دولچه و گابانا»‌ی او بسیار ارزان قیمت به نظر می‌رسند.

ملانیا از برند‌های ارزان قیمت تری که لباس‌هایی به سبک غیر رسمی‌تر دارند هم در موقعیت‌های مختلفی استفاده کرده، مثل برند «کانورس» که کمتر از ۵۰ دلار قیمت دارد.

بانوی اول آمریکا میکاپ آرتیست شخصی خودش را دارد. نیکول بریل، میکاپ آرتیست شخصی ملانیا، یک بار در مصاحبه‌ای از تصمیم همسر رئیس جمهور آمریکا برای برپایی یک اتاق آرایش مخصوص در کاخ سفید خبر داده بود. ملانیا یک آرایشگر موی اختصاصی هم دارد که کار آرایش مو‌های بانوی اول آمریکا را در کاخ سفید انجام می‌دهد و در سفر‌های ملانیا ترامپ هم همراه او است.

ملانیا خود را یک مادر تمام وقت می‌داند و دوست ندارد برای پرستار بچه پول خرج کند. در سال ۲۰۱۳، او در مصاحبه‌ای اظهار کرد که خودش به تن پسرش، بارون، کت و شلوار می‌کند و از کرم مرطوب کننده‌ی برند خودش به نام Caviar Complex C۶ برای مرطوب کردن پوست او استفاده می‌کند. در زمان انجام این مصاحبه، بارون ۷ سال داشت.

در آن زمان، بارون در نیویورک به مدرسه‌ی دستور زبان و پیش دبستانی «کلمبیا» می‌رفت که شهریه‌ی سالیانه‌ی آن ۴۰ هزار دلار است. بعد از آن، طبق گزارش وبسایت TheWashingtonPost، بارون به مدرسه‌ی اسقفی «سنت اندروز» در مری لند رفت که شهریه‌ی سالیانه‌ی آن هم ۴۰ هزار دلار است.

ترامپ، ملانیا و بارون، پیش از نقل مکان به کاخ سفید، در پنت هاوس ۵۷ میلیون دلاری برج «ترامپ» زندگی می‌کردند. طبق شنیده ها، دونالد ترامپ مدعی شده این پنت هاوس ۳،۰۶۵ متر مربع مساحت دارد، در حالی که اسناد شهری مساحت این ملک را ۱،۰۲۱ متر مربع نشان می‌دهد.
ترامپ ثروت خود را چگونه خرج می کند؟
ترامپ‌ها املاک دیگری هم دارند، مثل ملک خصوصی «لو شاتو دی پالمی» در یکی از جزایر دریای کارائیب به نام سنت مارتین که ۱۵ میلیون دلار قیمت دارد و یا عمارت ۱۳ میلیون دلاری آن‌ها در شهر بورلی هیلز ایالت کالیفرنیا.

خانواده‌ی ترامپ یک عمارت ۳،۶۲۳ متر مربعی هم در منطقه‌ی بدفورد نیویورک به نام «سون اسپرینگز» دارند که طبق شنیده‌ها آن را به قیمت ۷/۵ میلیون دلار خریداری کردند و از آن به عنوان استراحتگاه خانوادگی خود استفاده می‌کنند. طبق گفته ها، این ملک حالا ۲۴ میلیون دلار ارزش دارد.

ترامپ‌ها دو خانه هم در منطقه‌ی استرلینگ ایالت ویرجینیا دارند که در مجموع ۱/۵ میلیون دلار قیمت دارند. سه خانه‌ی دیگر خانواده‌ی ترامپ در منطقه‌ی پالم بیچِ ایالت فلوریدا واقع شده که در مجموع ۳۶ میلیون دلار ارزش دارند.

اما عمده‌ی ثروت دونالد ترامپ در فهرست بلندبالای املاک شخصی او نفهته. نزدیک به ۱/۴۷ میلیارد دلار از ثروت ترامپ را املاک او در نیویورک تشکیل می‌دهد، شهری که ترامپ در آنجا ۹ خانه دارد. دونالد ترامپ ۶ ملک هم در بیرون نیویورک دارد که مجموعاً ۶۳۰ میلیون دلار ارزش دارند.

ترامپ ثروت خود را چگونه خرج می کند؟
زمین‌ها و باشگاه‌های گلف ترامپ در نقاط مختلفی، از آمریکا گرفته تا اسکاتلند و ایرلند، مجموعاً ۵۵۰ میلیون دلار ارزش دارند.

ترامپ در شهر پالم بیچ ایالت فلوریدا یک عمارت ۶۸،۷۹۶ متر مربعی به نام «مارالاگو» دارد که طبق شنیده ها، آن را به قیمت ۱۰ میلیون دلار خریداری کرده. این عمارت ۵۸ اتاق خواب، ۳۳ حمام و دستشویی، ۱۲ شومینه و ۳ پناهگاه ضد بمب دارد.

علاقه به املاک در خانواده‌ی ترامپ موروثی است. گزارشات منتشر شده در سال ۲۰۱۶ نشان داد اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ و همسرش لارا، طبق شنیده ها، ۲ خانه دارند؛ یک آپارتمان ۲،۰۳۵۰،۵۰۰ دلاری در یکی از ساختمان‌های متعلق به دونالد ترامپ به نام Trump Parc East و همینطور خانه‌ای در منطقه‌ی وستچستر نیویورک.

دونالد ترامپ جونیور هم مانند برادرش، در منطقه‌ی منهتن نیویورک ملک دارد. او ۲ آپارتمان به قیمت‌های ۱/۵ میلیون و ۱/۱۲۵ میلیون دلار در ساختمانی به نام Sovereign دارد. طبق شنیده ها، دونالد ترامپ جونیور این دو آپارتمان را در هم ادغام کرده است.

هر دو برادر ید طولایی در شکار دارند، تفریحی که می‌تواند بسیار گران قیمت باشد. یک دوره‌ی ۱۴ روزه شکار کرگدن می‌تواند ۶۶،۷۹۰ دلار هزینه داشته باشد.

ایوانکا ترامپ هم کسب و کار خودش را دارد. طبق اسناد منتشره توسط کاخ سفید، از ۱ ژوئن ۲۰۱۶ تا ۳۱ مه ۲۰۱۷، ایوانکا دست کم ۱۳/۵ میلیون دلار کسب درآمد کرده بود. بیش از ۵ میلیون این درآمد از برند «ایوانکا ترامپ»، بیش از ۲/۵ میلیون دلار آن از سازمان «ترامپ» و حدود ۸۰۰ هزار دلار آن از انتشار کتاب و فعالیت‌های تلویزیونی ایوانکا به دست آمده بود.

ایوانکا ترامپ و همسرش، جرد کوشنر، در مجموع، دست کم ۲۰۷ میلیون دلار ثروت دارند، اما طبق برخی اسناد و مدارک، مبلغ دارایی‌های آن‌ها احتمالاً بیشتر از ۷۶۲ میلیون دلار است.

در میان اموال و دارایی‌های ایوانکا و جرد، یک کلکسیون هنری ۲۵ میلیون دلاری هم وجود دارد.

طبق گمانه زنی برخی رسانه ها، مراسم عروسی این زوج دست کم ۱ میلیون دلار هزینه داشته. این مراسم در سال ۲۰۰۹ در باشگاه گلف ملی «ترامپ» برگزار شد.

بعد از نقل مکان دونالد ترامپ به کاخ سفید، ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر هم به واشنگتن دی سی آمدند و طبق شنیده ها، یک خانه‌ی ۵/۵ میلیون دلاری را اجاره کردند. ایوانکا و همسرش در یکی از برج‌های دونالد ترامپ به نام Trump Park Avenue هم یک پنت هاوس ۴ اتاق خوابه دارند.

ایوانکا هم مانند مادرخوانده اش، ملانیا ترامپ، در استایل خود، هم از لباس‌های گران قیمت استفاده می‌کند و هم لباس‌هایی از برند‌های ارزان قیمت تر؛ از پیراهن و کت ۶،۲۸۰ دلاری برند «اسکار دلا رنتا» گرفته تا پیراهن ۸۷۰ دلاری برند «رکساندا» و پیراهن ۳۵ دلاری برند «تارگت» از خط تولید ویکتوریا بکهام.

هزینه‌ی تحصیل تیفانی ترامپ را همیشه پدرش، دونالد ترامپ پرداخت کرده. تیفانی دوره‌ی کارشناسی خود را در دانشگاه پنسیلوانیا گذارند و حالا در دانشگاه حقوق جورج تاون درس می‌خواند که تحصیل در آن بیشتر از ۵۸ هزار دلار هزینه دارد. او در سال ۲۰۲۰ از دانشگاه فارغ التحصیل خواهد شد.

تیفانی زمانی که مشغول درس و دانشگاه نباشد، اوقات فراغت خود را در سفر سپری می‌کند، از سفر با کشتی تفریحی به ایتالیا و گشت و گذار در بوداپست، پایتخت مجارستان گرفته تا گذران تابستان در شهر ساوت همپتون انگلستان و سفر به کشور باهاما.

تیفانی هم بار‌ها در مراسم‌های رسمی، با لباس‌های گران قیمت دیده شده که دوخت سفارشی دارند؛ از کفش‌های ۷۲۵ دلاری برند «آکوازارا» گرفته تا لباس‌هایی با دوخت سفارشی از دیزاینری به نام دنیل باشو که لباس‌های شب او می‌تواند هزاران دلار قیمت داشته باشد.

اینکه دونالد ترامپ تا به حال چه میزان فعالیت بشر دوستانه داشته مسأله‌ای مورد بحث است، اما در سال ۲۰۰۹، او و ملانیا بین ۵ هزار تا ۹،۹۹۹ دلار به لیگ ورزشی پلیس شهر نیویورک اهدا کردند. در سال ۲۰۱۷ هم ترامپ ۱ میلیون دلار از ثروت شخصی خود را به کمک رسانی به خاطر خسارات ناشی از توفان هاروی اختصاص داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی