۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۱۶۸۶۱

واردات نفت آمریکا به آسیا رکورد زد

  آمار کشتیرانی و بندر که توسط "رفینیتیو اویل ریسرچ" گردآوری شده است، نشان داد آسیا در اوت ۱.۳۴ میلیون بشکه در روز نفت آمریکا را وارد کرد که اندکی بالاتر از ۱.۳۳ میلیون بشکه در روز در ژوییه بود.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  واردات نفت خام آسیا از آمریکا با افزایش خرید چین که پیش از تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان روی داد، در اوت به رکورد بالایی صعود کرد.

  آمار کشتیرانی و بندر که توسط "رفینیتیو اویل ریسرچ" گردآوری شده است، نشان داد آسیا در اوت ۱.۳۴ میلیون بشکه در روز نفت آمریکا را وارد کرد که اندکی بالاتر از ۱.۳۳ میلیون بشکه در روز در ژوییه بود.

این رشد تا حدودی به دلیل اقدام چین در خرید نفت آمریکا بود. این کشور ۳۸۴ هزار بشکه در روز نفت آمریکا را در اوت در مقایسه با ۱۹۷ هزار بشکه در روز در ژوییه وارد کرد.

چین در ژوییه حجم واردات نفت آمریکا را اندکی افزایش داد و محموله‌های نفت آمریکا زمانی خریداری شده بودند که از شدت اختلاف تجاری با واشنگتن کاسته شده بود.

واردات نفت چین از آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده بود و هیچ محموله نفتی در اکتبر و نوامبر سال ۲۰۱۸ و همچنین ژانویه امسال از آمریکا به چین وارد نشد. در ماه‌های پس از سپتامبر سال گذشته تنها چند کشتی از آمریکا نفت به چین تحویل دادند و در ژوییه حجم واردات به شکل محسوس افزایش پیدا کرد.

با این حال جریان مذکور پس از این که پکن روی واردات نفت آمریکا تعرفه پنج درصدی وضع کرد، احتمالا دوباره فلج می‌شود.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، سه کشتی از آمریکا قرار است در سپتامبر و یک کشتی دیگر در اکتبر وارد چین شوند اما احتمالا این محموله‌ها به خریداران دیگری خارج از چین فروخته خواهند شد.

واردات کمتر از سوی چین به کاهش صادرات نفت خام آمریکا به آسیا در سپتامبر منجر خواهد شد. اما تنها چین نیست که خرید نفت آمریکا را کمتر کرده است. سایر خریداران شامل ژاپن، هند و تایوان نیز ماه جاری خریدشان را کاهش دادند. تنها کره جنوبی که بزرگترین خریدار نفت آمریکا در آسیا است، به نظر می‌رسد نفت بیشتری وارد می‌کند و انتظار می‌رود واردات نفت این کشور در سپتامبر به ۵۸۴ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۴۲۱ هزار بشکه در روز در اوت افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که تقاضای کمتر چین برای نفت آمریکا به دلیل جنگ تجاری میان دو کشور است اما کاهش تمایل خریداران آسیایی دیگر احتمالا مربوط به کاهش رقابت پذیری قیمت نفت آمریکا است. همچنین رشد نرخ کرایه نفتکش‌های بسیار بزرگ VLCC که دو میلیون بشکه ظرفیت حمل نفت دارند، برتری نفت آمریکا را با توجه به مسافت طولانی که این کشتی‌ها از خلیج مکزیکو به آسیا طی می‌کنند، ضعیف کرده است.

طی هفته‌های گذشته نفت خام آمریکا برای خریداران آسیایی نسبت به گریدهای مشابه نقاط دیگر گران‌تر شده است و این امر ممکن است فرصت‌ها برای تولیدکنندگان آمریکایی به منظور توسعه سهم بازارشان در این منطقه و جبران از دست دادن صادرات به چین را محدود کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی