۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۱۶۸۸۹

مذاکره برای توسعه چهار میدان نفتی

محمدی گفت: قرارداد ۶ بسته تاکنون بسته شده و مناقصات هفت بسته دیگر نیز انجام و برندگان آن مشخص شده‌اند و در کوتاه‌ترین زمان قرارداد آنها نهایی خواهد شد.
مذاکره برای توسعه چهار میدان نفتی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مدیرعامل مناطق نقت‌خیز جنوب با اشاره به مذاکره با شرکت‌های ایرانی و خارجی برای توسعه چهار میدان نفتی،‌ گفت:‌ سال گذشته پیش‌قرارداد توسعه میدان نفتی «کرنج» امضا شد اما به دلیل مشکلاتی هنوز به قرارداد تبدیل نشده است.

«احمد محمدی» با بیان این مطلب ادامه داد:‌ در مورد توسعه میدان پارسی و پرنج نیز در حال مذاکرات نهایی با مپنا هستیم و برای توسعه میدان شادگان نیز چند شرکت داخلی و خارجی مذاکراتی را انجام داده‌اند.

وی افزود: تا نیمه دوم سال جاری تکلیف قرارداد توسعه ۲۸ مخزن نیز مشخص خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: قرارداد ۶ بسته تاکنون بسته شده و مناقصات هفت بسته دیگر نیز انجام و برندگان آن مشخص شده‌اند و در کوتاه‌ترین زمان قرارداد آنها نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات انجام گرفته با شرکت‌های خارجی هنوز به نتیجه نرسیده است، ‌گفت: آماده همکاری با شرکت‌هایی که توانایی تامین مالی کامل پروژه‌ها را داشته باشند، هستیم.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال ۱۳۹۵ طی طرحی، دو نوع قرارداد عملیات محور و میدان محور برای توسعه مخازن خود به هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه داد که هر دو نوع قرارداد مورد تصویب قرار گرفت و فضا برای جذب سرمایه‌های بزرگ، متوسط و کوچک فراهم شد.

شرکت ملی نفت ایران ابتدا مجوز توسعه ۲۷ مخزن در قالب قراردادهای عملیات محور را صادر کرد که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ مجوز توسعه میدان قلعه نار نیز ابلاغ شد و تعداد مخازن به ۲۸ مخزن افزایش یافت.

در طرح توسعه ۲۸ مخزن، انجام ۱۲۴ پروژه سطح‌الارضی، حفاری ۲۸۲ حلقه چاه جدید، تعمیر ۱۴۳ حلقه چاه و انجام ۱۶۵ عملیات انگیزشی بر روی چاه ها پیش‌بینی شده است و با اجرایی شدن این طرح، ۸۰ دکل حفاری شامل ۶۰ دکل توسعه‌ای و ۲۰ دکل تعمیراتی در مناطق نفت خیز جنوب شروع به کار می‌کنند و حجم فعالیت‌های این شرکت افزایش چشمگیری خواهد یافت. اعتبار مورد نیاز برای توسعه این مخازن حدود ۴.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که این حجم سرمایه‌گذاری در ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در استان تاثیر به‌سزایی دارد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی