کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بینی اوپک از تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰

21 شهريور 1398 ساعت 8:04

کشورهای صادرکننده نفت قرار است امروز (پنجشنبه) برای بررسی راههای کاهش مجدد صادرات نفت در ابوظبی نشست مشترکی برگزار کنند.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه پیش بینی کرد؛ به دلیل کاهش رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰، تقاضای جهانی نفت کم شود.

  اوپک پیش‌بینی کرده که رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ از ۳.۲ به ۳.۱ درصد کاهش یابد.

این سازمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: تقاضای جهانی نفت در سال آینده، روزانه یک میلیون و ۸۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت که این میزان ۶۰ هزار بشکه از پیش‌بینی گذشته این سازمان کمتر است.
برآورد اوپک در سایه جنگ تجاری آمریکا و چین و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، می تواند دلایل این سازمان و متحدان نفتی اش مانند روسیه را بر حفظ فریز نفتی تقویت کند.

این گزارش می افزاید: این اطلاعات، مسؤولیت مشترک تمامی کشورهای تولید کننده نفت را برای حمایت از ثبات قیمت و جلوگیری از نوسانات نامناسب و بازگشت به عدم توازن در بازار را تشریح می کند.

کشورهای صادرکننده نفت قرار است امروز (پنجشنبه) برای بررسی راههای کاهش مجدد صادرات نفت در ابوظبی نشست مشترکی برگزار کنند.

در همین حال، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر این که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا موضوع کاهش تحریم های ایران را بررسی خواهد کرد، قیمت جهانی نفت، دو درصد کاهش یافت.

اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو در یکصد و هفتاد و ششمین نشست خود که ۱۱ تیرماه در وین پایان یافت، توافق کردند برای تثبیت قیمت‌ها و بر اساس توافق قبلی، روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

اوپک و متحدانش که در رأس آنها روسیه قرار دارد، همچنین موافقت کردند؛ برای تقویت قیمت‌ها، فریز نفتی به مدت ۹ ماه دیگر و تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تمدید شود.

این توافق در واقع ادامه توافق ماه ژانویه(دی ۹۷) اوپک است که با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از سقوط بهای نفت صورت گرفت.

قیمت هر بشکه نفت خام در زمان حاضر حدود ۶۰ دلار است که این قیمت تا چند ماه پیش به حدود ۵۰ دلار نیز رسید. این در حالی است که یک سال پیش، قیمت جهانی نفت تا ۷۰ دلار نیز افزایش یافته بود.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 116965

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/116965/پیش-بینی-اوپک-تقاضای-نفت-سال-۲۰۲۰

نفت ما
  https://www.naftema.com