۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۱۱۷۰۴۵

عرضه اولیه سهام آرامکو به ۹ بانک واگذار شد

منابع آگاه می‌گویند آرامکو بانک‌های جی‌پی‌ مورگان، مورگان استنلی و بانک تجارت ملی عربستان را که از قبل روی فروش سهام این شرکت کار می‌کردند، برای اداره عرضه اولیه سهام خود انتخاب کرده است.
آرامکو
آرامکو
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  آرامکوی سعودی ۹ بانک بزرگ را به صورت مشترک، به عنوان هماهنگ‌کننده‌های جهانی اولین عرضه عمومی سهام خود، استخدام کرد. این بزرگترین عرضه اولیه عمومی سهام در تاریخ خواهد بود.  

بزرگترین بانک‌های سرمایه‌گذاری جهان به شدت به دنبال نقشی در اولین عرضه عمومی سهام آرامکو بودند، که به گفته محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای خزانه دولت این کشور درآمد خواهد داشت.

عربستان ابتدا ۱ درصد از سهام بزرگترین شرکت نفتی جهان را، قبل از پایان امسال در بورس سهام ریاض عرضه خواهد کرد و سپس ۱ درصد دیگر از آن را در سال ۲۰۲۰ ارائه خواهد کرد. عربستان در ادامه ۵ درصد از سهام آرامکو را برای عموم عرضه خواهد کرد. 

منابع آگاه می‌گویند آرامکو بانک‌های جی‌پی‌ مورگان، مورگان استنلی و بانک تجارت ملی عربستان را که از قبل روی فروش سهام این شرکت کار می‌کردند، برای اداره عرضه اولیه سهام خود انتخاب کرده است.

همچنین به گفته این منابع بانک آمریکایی مریل لینچ، گلدمن ساکس، کردیت سوئیس، سیتی گروپ، اچ‌اس‌بی‌سی و گروه مالی سامبای عربستان سعودی، به گروه بانک‌های منتخب برای ارائه سهام اضافه شده‌اند. 

برنامه ریزی مقامات سعودی برای عرضه سهام آرامکو در حالی است که تاسیسات این شرکت بزرگ نفتی روز شنبه مورد حمله پهپادی ارتش یمن قرار گرفت؛ تحلیل گران معتقدند این حمله که منجر به کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت عربستان شد، قیمت گذاری سهام آرامکو را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

دیروز بلومبرگ انگلیسی به نقل از گروه تحلیلگر اوراسیا نوشته بود: مقیاس این حمله به قدری وسیع بود که بازارهای جهان را به این فکر واداشت که لزوم لحاظ کردن ریسک‌های ژئوپولیتیکی در قیمت‌گذاری سهام آرامکو را در نظر بگیرند.

منبع: مهر 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی