۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۱۷۰۴۷

آمریکا مدرکی علیه ایران ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا ایران را عامل اصلی این حادثه حمله به صنایع نفتی عربستا  دانست. این اظهارات با واکنش از سوی ایران روبه رو شد و ایران چنین اتهاماتی را به شدت رد کرد.
آمریکا مدرکی علیه ایران ندارد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  سی ان ان نوشت: آمریکا مدرکی که نشان دهد ایران نقشی در حادثه آرامکو داشته ندارد .

  پس از حمله به صنایع نفتی عربستان، آمریکایی‌ها ایران را عامل چنین حملاتی دانستند به خصوص مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا این موضوع را مطرح کرده است اما این کشور هیچ مدرکی برای ارائه در این خصوص ندارد.

اما واقعیت این است که از مارس ۲۰۱۵، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از طریق آمریکا، انگلیس و دیگر قدرت‌های اروپایی به سلاح‌های مختلف تجهیز شدند و جنگی را علیه انصارالله در یمن به راه انداختند که فقیرترین کشور در جهان عرب است.

روز شنبه، انصارالله یمن تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که پس از آن مقام‌های عربستانی اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها متوقف شده است.

از سوی دیگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز ایران را عامل اصلی این حادثه  دانست. این اظهارات با واکنش از سوی ایران روبه رو شد و ایران چنین اتهاماتی را به شدت رد کرد.

منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی