۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۱۷۰۴۸

دیدار روحانی با ترامپ در دستور کار نیست

موسوی درباره احتمال دیدار ترامپ و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: من این دیدار را تائید نمی‌کنم. نه این دیدار در دستورکار ما  هست و نه فکر می‌کنم چنین اتفاقی در نیویورک رخ دهد.
سید عباس موسوی
سید عباس موسوی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  سخنگوی وزارت امور خارجه اتهام زنی‌ مقامات‌ آمریکا به ایران در ماجرای حمله به تاسیسات نفتی سعودی را بی اساس خواند و گفت:جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این گونه اقدامات به ایران نسبت داده شود، در راستای دروغ حداکثری است که در ادامه ناکامی‌هایشان در پیش گرفته‌اند.

«سید عباس موسوی» صبح امروز دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به سفر رئیس جمهوری به ترکیه اظهار داشت: امروز رئیس‌جمهور در ترکیه  در پنجمین نشست سران کشورهای عضو روند آستانه شرکت می‌کنند و امیدواریم نتایج این نشست به نفع مردم منطقه و سوریه باشد و آرامش را به این کشور بازگرداند و تا نابودی تروریست‌ها و بازگشت صلح و امنیت در منطقه ادامه خواهد داشت. 

وی همچنین با اشاره به سفر محمد جواد ظریف به کشورهای آسیایی در هفته‌های اخیر گفت: وزیر امور خارجه طی روزهای آینده مهیای سفر به نیویورک هستند و در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهند کرد. ایشان در این اجلاس به همراه رئیس‌جمهوری شرکت می‌کنند. در نیویورک هم دیدارها و ملاقات‌هایی با مقامات کشورهای دوست برقرار است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اتهام‌زنی به ایران درباره حملات اخیرپهپادی به تاسیسات نفتی سعودیها تصریح کرد: پنج سال است که یمن درگیر جنگ خونین است و ائتلاف سعودی با حمایت کشورهای غربی جنایات گسترده‌ای علیه ملت یمن مرتکب شده است.  طبیعی است که مردم و ارتش یمن به این جنایاتها واکنش نشان دهد.

 موسوی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این گونه اقدامات دفاعی به ایران نسبت داده شود، در راستای دروغ حداکثری است که در ادامه ناکامی‌هایشان است. 

وی ادامه داد: ما از این اقدامات تعجب نمی‌کنیم. کشورهای وابسته همچنان وابسته هستند و آنهایی که قرار  است آنها را بدوشند این حرف‌ها را می‌زنند تا به این کشورهای وابسته احساس امنیت بدهند. این حرف‌ها بی‌اساس و محکوم هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره اتهام‌زنی‌های شبکه بی‌بی‌سی فارسی به ایران اظهارداشت: من وارد بحث‌های امنیتی نمی‌شوم. متهمانی سال‌های گذشته از سوی نهادهای امنیتی دستگیر شده و براساس مدارک بازجویی شدند. بعدها نظام دست به خودپویایی می‌زند و اگر حقی از افراد ضایع شده، آن را جبران می‌کند. طبیعی است که معاندان سوء استفاده کنند. کارهای حقوقی در این باره ممکن است از سوی وزارت اطلاعات و نهادهای حقوقی پیگیری شود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره توسعه توریسم سلامت در کشور ابراز داشت: یکی از مزیت‌های نسبی ایران علاوه بر داشتن مراکز تاریخی و فرهنگی که برای هر توریستی مهم است، مسئله توریسم سلامت است که به خاطر پیشرفت‌های پزشکی ایران است. ایران سال‌ها است مهیداتی در این زمینه اتتخاذ کرده است. وزارت گردشگری متولی این کار است و وزارت امور خارجه در کنار همه نهادها برای حل و فصل مشکلات و موانع پیشرو  اقدام می‌کند.

 دیدار رئیس جمهوری با ترامپ در دستور کار نیست
موسوی درباره احتمال دیدار ترامپ و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: من این دیدار را تائید نمی‌کنم. نه این دیدار در دستورکار ما  هست و نه فکر می‌کنم چنین اتفاقی در نیویورک رخ دهد. همانطور که آقای روحانی گفت ما به دیدار برای عکس گرفتن حساب نمی‌کنیم بلکه دیدار باید با دستور کار و نتایج ملموس باشد. لذا این گمانه‌زنی‌ها در دستورکار ایران نیست.

وی تصریح کرد: همانطور که قبلا هم اعلام کردیم، اگر آمریکایی‌ها به برجام بازگردد و از تروریسم اقتصادی را بردارند آنها می‌توانند به نشست کمیسیون مشترک بازگشته و حرف‌هایشان را بزنند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی