۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۱۱۷۰۵۱

عربستان وارد کننده عمده فرآورده‌های نفتی می شود

نگرانی از حملات دیروز به آرامکوی عربستان ارزش سهام بازار بورس عربستان را پایین کشید و نگرانی از اینکه قیمت فروش آرامکو که پیش از این برای فروش 5 درصدی آن برنامه‌ریزی شده بود به شدت کاهش خواهد یافت.
عربستان وارد کننده عمده فرآورده‌های نفتی می شود
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  پس از آنکه روز گذشته 10 پهپاد یمنی به قلب عربستان نفوذ کرده و دو پالایشگاه بزرگ آرامکو را هدف قرار داد پیش‌بینی‌ها برای افزایش قیمت نفت آغاز شد. پیش‌بینی‌هایی که از 5 دلار تا 40 دلار نوسان داشت.

دیروز بازارهای جهان بسته بود و همه نگران بودند که با باز شدن بازارهای جهانی که در نیمه شب گذشته انجام شد قیمت نفت چگونه خواهد بود.

* جهش 12 دلاری قیمت نفت
نیمه شب گذشته به محض باز شدن بازارهای جهانی قیمت نفت  برنت 12 دلار افزایش یافت و به 72 دلار رسید.

در حال حاضر در لحظه انتشار خبر قیمت نفت برنت ظاهرا از افزایش ابتدای بازگشایی بازار عقب نشینی کرده و اکنون نفت برنت به قیمت 66 دلار و 32 سنت معامله می‌شود.

نفت وست تگزاس آمریکا هم 59 دلار و 87 سنت در هر بشکه به فروش می‌رود.

* رکورد افزایش قیمت روزانه نفت از زمان جنگ خلیج‌فارس
خبرگزاری رویترز نوشت: قمیت نفت امروز دوشنبه بیشترین افزایش یک‌باره را از زمان جنگ خلیج فارس در سال 1991 داشت.

حملات دیروز پهپادهای یمنی به پالایشگاه آرامکوی عربستان تولید نفت این کشور را 5.7 میلیون بشکه کاهش داد که معادل 5 درصد عرضه نفت جهانی است.

روز گذشته منابع آگاه اعلام کردند که بازگشت نفت آرامکو به خط تولید نه تنها روز‌ها بلکه هفته‌ها ادامه خواهد داشت.

نگرانی از حملات دیروز به آرامکوی عربستان ارزش سهام بازار بورس عربستان را پایین کشید و نگرانی از اینکه قیمت فروش آرامکو که پیش از این برای فروش 5 درصدی آن برنامه‌ریزی شده بود به شدت کاهش خواهد یافت.

الن گلدن قائم مقام پالایش مواد نفتی و شیمیایی وود مکنزی اعلام کرد:« خطر افزایش قیمت به بازار نفت برمی‌گردد.» 

به گفته کارشناسان این حمله که باعث کاهش نیمی از  نفت عربستان شده نمی‌تواند به صورت طولانی مدت از منابع ذخیره استراتژیک جبران شود.

* عربستان واردکننده فرآورده می‌شود
«انرژی اسپکت» اعلام کرد قرار است عربستان  پس از این حملات پهپادی به عنوان خریدار عمده پالایشگاهی باشد. آرامکو احتمالا مقدار زیادی بنزین، گازوئیل و احتمالا نفت سنگین وارد خواهد کرد  و میزان صادرات گاز مایع را هم کاهش خواهد داد.

این شرکت مستقل است و اطلاعات را برای شرکتهای نفتی آماده می‌کند و برای آنها مشاوره می‌دهد.

امروز قیمت آتی بنزین در آمریکا هم 12.9 درصد افزایش یافت و نفت کوره در آمریکا 10.8 درصد رشد کرد و همچنین قرارداد نفت آتی در شانگهای چین هم معادل 8 درصد رشد داشتند.

در این میان مسئولان آرامکو به پالایشگاه‌های هندی قول دادند که عرضه نفت در بازار تحت تاثیر شدید قرار نخواهد گرفت چرا که آنها از ذخایر استراتژیک خود بازار را تغذیه خواهند کرد.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی