کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش مصرف انرژی های تجدیدپذیر در آمریکا

25 شهريور 1398 ساعت 13:05

مروزه اقتصادهای پیشروی جهانی بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر اصرار دارند و منابع انرژی پاک جای پای خود را در کشورهای مختلف جهان باز کرده اند.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  بر اساس گزارش منتشر شده توسط یک موسسه تحقیقاتی میزان مصرف انرژی های تجدیدپذیر در آمریکا تا سال 2035 از میزان مصرف گاز طبیعی در این کشور بیشتر خواهد شد.

گزارشی که توسط موسسه راکی مانتین تهیه شده نشان می دهد، مصرف سوخت های فسیلی در آمریکا در حال کاهش است و این کاهش در حدی است که تا 16 سال دیگر میزان مصرف انرژی های تجدیدپذیر از میزان مصرف گازهای طبیعی بیشتر خواهد شد.

 در گزارش موسسه مذکور سال 2019 به عنوان یک نقطه عطف در این زمینه مشخص شده و تصریح گردیده امروزه اقتصادهای پیشروی جهانی بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر اصرار دارند و منابع انرژی پاک جای پای خود را در کشورهای مختلف جهان باز کرده اند.

اقبال به منابع انرژی تجدیدپذیر در آمریکا در حدی است که هزینه تاسیس مزارع خورشیدی و بادی در امریکا تا سال 2035 کمتر از هزینه اداره 90 درصد از نیروگاه های مصرف کننده گاز طبیعی خواهد بود. از همین رو بعید به نظر می رسد سرمایه گذاری های ده ها میلیارد دلاری برای تاسیس نیروگاه های گاز طبیعی دیگر مقرون به صرفه باشد.

در این گزارش تصریح شده که تولید برق با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر هنوز پرهزینه تر از روش های مبتنی بر مصرف سوخت های فسیلی است. ولی شرایط در این زمینه هم طی 15 سال آینده تغییر خواهد کرد.

منبع: فارس 


کد مطلب: 117055

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/117055/افزایش-مصرف-انرژی-های-تجدیدپذیر-آمریکا

نفت ما
  https://www.naftema.com