کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش قیمت سوخت در هند

27 شهريور 1398 ساعت 11:41

شرکت های نفتی هند شب گذشته اعلام کردند که از روز چهارشنبه  قیمت هر لیتر بنزین معمولی در این کشور با ۱۴ پیسا افزایش با نرخ ۷۲.۱۷ روپیه عرضه می شود . قیمت هر لیتر گازوئیل نیز با ۱۵ پیسا افزایش به ۶۵.۵۸ لیتر رسیده است.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   چند روز پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و مختل شدن نیمی از تولیدات نفتی این کشور، روز چهارشنبه قیمت سوخت در هند افزایش یافت.

روزنامه  " تایمز او ایندیا" روز چهارشنبه گزارش داد: این بیشترین افزایش قیمت سوخت در هند از ماه جولای تاکنون است.

شرکت های نفتی هند شب گذشته اعلام کردند که از روز چهارشنبه  قیمت هر لیتر بنزین معمولی در این کشور با ۱۴ پیسا افزایش با نرخ ۷۲.۱۷ روپیه عرضه می شود . قیمت هر لیتر گازوئیل نیز با ۱۵ پیسا افزایش به ۶۵.۵۸ لیتر رسیده است.

دولت هند در سال 2010 میلادی قیمت گذاری بنزین و گازوئیل در بازار های هند را به عهده شرکت های وارد کننده نفت گذاشت.

دولت هند در ماه جولای در بودجه پیشنهادی خود به پارلمان مالیات بر سوخت را افزایش داده بود که این امر سبب شد تا هر لیتر سوخت در هند حدود ۲.۵ روپیه گران تر شود.

در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت.  روز دوشنبه قیمت نفت خام برنت با افزایش ۲۰ درصدی (۱۲ دلار) و نفت تگزاس غرب با افزایش ۱۵ درصدی (۸ دلار) روبرو شد.

دارمندرا پرادان وزیر نفت هند روز دوشنبه در حساب توئیتری خود اعلام کرده بود که عربستان سعودی به دهلی نو اطمینان داده است با وجود توقف تولید نفت در دو پالایشگاه این کشور، در صادرات نفت به هند اختلالی ایجاد نخواهد شد.

هند ۸۳ درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند. عربستان سعودی پس از عراق بزرگ ترین صادر کننده نفت به هند است.

در سال مالی ۲۰۱۸-۱۹ عربستان سعودی ۴.۳۳ میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت ۲۰۷.۳ میلیون تن بوده است.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی  احتیاج دارد.

جنبش انصار الله یمن، روز شنبه در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" پالایشگاه های بقیق و خریص واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است.

۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستاه به طور موقت مختل شده است.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 117120

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/117120/افزایش-قیمت-سوخت-هند

نفت ما
  https://www.naftema.com