۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۱۱۷۱۲۳

زنگنه : نفت سلاح نیست

وزیر نفت گفت: آمریکایی‌ها نگران امنیت عرضه نفت هستند و ما هم همواره گفته‌ایم که برای امنیت عرضه و منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نباید از نفت به عنوان سلاح استفاده کرد.
بیژن زنگنه
بیژن زنگنه
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  وزیر نفت گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا اواخر سال برداشت روزانه‌ ایران از پارس جنوبی از 750 میلیون مترمکعب فراتر رود.

  بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی و پیشی گرفتن از قطر، گفت: خوشبختانه مدتی است که برداشت‌مان از این میدان افزایش پیدا کرده و از سال 97 تاکنون برداشت روزانه‌مان از قطر بیشتر شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است ادامه پیدا کند. 

وی افزود: با این اقدام واحدهای دیگر هم تثبیت شده و تولید بیشتری را از دریا خواهیم داشت، ضمن اینکه قرار است طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا اواخر امسال تولید روزانه گاز از میدان پارس جنوبی فراتر از 750 میلیون مترمکعب شود. 

وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص تحرکات آمریکا در بازار نفت پس از حادثه آرامکو، تصریح کرد: آمریکایی‌ها نگران امنیت عرضه نفت هستند و ما هم همواره گفته‌ایم که برای امنیت عرضه و منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نباید از نفت به عنوان سلاح استفاده کرد.

وی افزود: نفت سلاح نیست بلکه کالای  عمومی مورد نیاز همه بشریت است و باید گذاشت جریان آن بصورت آزاد در بازارها انجام شود.

زنگنه در پاسخ به سوالی درخصوص انعقاد قرادادهای نفتی با شرکت‌های روسی و چینی، گفت: روس‌ها در این زمینه بهتر هستند اما چینی‌ها فعلا خیلی در این حوزه فعال نیستند.

وزیر نفت در واکنش به خبری مبنی بر درخواست عربستان برای واردات بنزین از ایران، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی