۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۱۷۱۷۰

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۳۰

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 12 سنت کاهش به 64 دلار و 28 سنت رسید. نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 4 سنت کاهش به 58 دلار و 9 سنت رسید.
دکل نفتی
دکل نفتی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   به دنبال افزایش مجدد نگرانی ها در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و چین قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش جزئی بود، اما به دلیل تبعات ناشی از حمله به تاسیسات نفتی عربستان بزرگترین رشد قیمت هفتگی از ماه ژانویه تاکنون را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 12 سنت کاهش به 64 دلار و 28 سنت رسید. نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 4 سنت کاهش به 58 دلار و 9 سنت رسید.

پس از آنکه مقامات کشاورزی چین که قرار بود هفته آینده از زمین های کشاورزی در آمریکا بازدید کنند سفر خود به ایالت های مونتانا و نبراسکا را لغو کرده و زودتر از برنامه ریزی قبلی به چین برگشتند، قیمت نفت و شاخص های بورس شاهد افت بود.

لغو این بازدیدها در حالی رخ می دهد که طی روزهای گذشته مذاکرات تجاری بین دو طرف از سر گرفته شده بود. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته، خواهان یک توافق تجاری کامل با چین است نه صرفا توافقی برای فروش محصولات کشاورزی بیشتر به این کشور.

در پایان معاملات هفتگی، قیمت نفت برنت رشد 6.7 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد از ماه ژانویه تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز رشد هفتگی 5.9 درصدی را شاهد بود که بیشترین رشد از ماه ژوئن تاکنون بود.

روز دوشنبه قیمت جهانی نفت در واکنش به حمله روز 14 سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان حدود 20 درصد جهش کرده بود. این حمله عرضه حدود 5 درصد از نفت جهان را مختلف کرده است. اما در روزهای بعد و پس از آنکه عربستان مدعی شد تا پایان ماه تولید خود را به سطح عادی باز خواهد گرداند، قیمت نفت کم کم شروع به افت کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی