۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۱۷۳۱۱

ربیعی:‌ امکان تغییر در برجام وجود دارد

ربیعی گفت: اگر تحریم‌ها رفع شده و کشورها به همان شرایط گذشته برجام برگردند « در این شرایط امکان مذاکره هم وجود دارد حتی برای اطمینان بخشی رییس‌جمهوری بن‌بست شکنی کرده و مطرح کرده‌ایم که دنبال تغییر کوچکی در دل برجام هستیم .
علی ربیعی
علی ربیعی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  علی ربیعی سخنگوی دولت ایران اعلام کرد امکان ایجاد تغییرات کوچکی در برجام وجود دارد. 

او گفت اگر تحریم‌ها رفع شده و کشورها به همان شرایط گذشته برجام برگردند « در این شرایط امکان مذاکره هم وجود دارد حتی برای اطمینان بخشی رییس‌جمهوری بن‌بست شکنی کرده و مطرح کرده‌ایم که دنبال تغییر کوچکی در دل برجام هستیم.»

روز سه‌شنبه پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رییس‌جمهوری ایران گفت: «آنچه رویترز به نقل از  [حسن] روحانی در مورد آمادگی برای اصلاح یا کوتاه آمدن از برجام زده، صحیح نیست.» 

به گفته او، منظور روحانی، تصویب همزمان پروتکل الحاقی در مجلس ایران و لغو  تحریم‌ها در مجلس آمریکا و مذاکره در چارچوب ۱+۵ است.
خبرگزاری رویترز پیش‌تر از قول روحانی نوشته بود او اعلام کرده است تهران برای مذاکره درباره تغییرات کوچک در برجام آماده است به شرطی که تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود. 

مقام‌های ایران پیشتر بارها تاکید کرده بودند که برجام غیرقابل مذاکره است.

ربیعی همچنین گفت کشورهای مختلف برای زمینه‌سازی مذاکره بین روسای جمهوری ایران و آمریکا واسطه شده‌اند اما جمهوری اسلامی همچنان بر لغو تحریم‌ها اصرار دارد.

او تاکید کرد از زمان حضور روحانی در نیویورک برای حضور در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، «پیغام و پسغام خیلی زیادی از سوی کشورهای مختلف حتی کشورهای منطقه و آسیا» برای دیدار با دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، جهت رفع تنش به هیات ایرانی رسیده است. 

ربیعی اضافه کرد: «ولی ما حاضر نیستیم به خاطر فضای داخلی آمریکا منافع خودمان را هدر دهیم. تا ترامپ در داخل آمریکا بگوید هر چه من گفتم عمل شده است.»

ترامپ بارها بر آمادگی برای گفتگوی بدون پیش‌شرط با ایران تاکید کرده اما مقام‌های جمهوری اسلامی هرگونه گفتگو را به بازگشت آمریکا به برجام منوط دانسته‌اند.

ربیعی همچنین با اشاره به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و انتساب آن به ایران از سوی سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان، گفت: «از نظر دولت بیانیه سه کشور اروپایی در محکوم کردن ایران بخاطر مسائل عربستان و یمن به هیچ وجه قابل قبول نیست. بدون دلیل و مدرک صحبت کردن رویه‌ای  است که ایجاد شده است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی