۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۱۷۳۷۴

اظهارات بی اساس عادل‌الجبیر علیه ایران

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان گفت: ایران باید تصمیم بگیرد که آیا یک انقلاب است یا یک دولت ملت؟ اگر انقلاب است، پس غیرمنطقی است و شما نمی‌توانید با آن کاری داشته باشید. اما اگر یک دولت ملت است در آن صورت باید به قوانین و مقررات بین‌المللی متعهد باشد، به اصول حق حاکمیت کشورها و حق عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها احترام بگذارد.
عادل‌الجبیر
عادل‌الجبیر
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی به بیان اظهارات بی‌اساس علیه ایران پرداخت.
 
«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در مورد حمله به آرامکو ادعا کرد: ما می‌دانیم که تجهیزاتی که در این حمله استفاده شدند، ساخت ایران بودند و می‌دانیم که حمله از جنوب انجام شده و نه شمال. موشک‌های کروزی که در این حمله به کار رفتند، برد لازم را نداشتند که بتوانند از یمن شلیک شده باشند بنابراین ایران را مسئول این حمله می‌دانیم و حالا در حال بررسی این موضوع هستیم که این موشک‌ها از کجا شلیک شده‌اند.

وی در ادامه مدعی شد: ایران باید تصمیم بگیرد که آیا یک انقلاب است یا یک دولت ملت؟ اگر انقلاب است، پس غیرمنطقی است و شما نمی‌توانید با آن کاری داشته باشید. اما اگر یک دولت ملت است در آن صورت باید به قوانین و مقررات بین‌المللی متعهد باشد، به اصول حق حاکمیت کشورها و حق عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها احترام بگذارد.

الجبیر خطاب به اروپایی‌ها گفت: باید به دلجویی با ایران پایان دهید. دلجویی تنها می‌تواند باعث افزایش اقدامات تجاوزگرانه ایران شود. وقتی می‌خواهیم سیستمی مانند سوئیفت برای ایران تاسیس کنیم این اتفاق همان مماشات و دلجویی است. وقتی اقدام عملی در مورد ایران صورت نمی‌گیرد این‌ها هم مماشات و دلجویی است.  

وی در ادامه مدعی شد: ما نمی‌توانیم با کشوری که درگیر کشتار و نابودی علیه کشور من و علیه کشورهای منطقه است، رابطه داشته باشیم. رفتار ایران نباید بیش از این تحمل شود و باید پایان یابد.

منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی