۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۱۱۷۳۸۹
فردا به امضا می رسد؛

قراردادهای ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره-جاسک

  این قراردادها با حضور وزیر و جمعی از مدیران ارشد نفت، بین شرکت متن و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا خواهد شد.
قراردادهای ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره-جاسک
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  قراردادهای ساخت و خدمات پشتیبانی الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت خام از گوره به پایانه جاسک، فردا (هشتم مهرماه) میان شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و سه شرکت ایرانی امضا می‌شود.

  این قراردادها با حضور وزیر و جمعی از مدیران ارشد نفت، بین شرکت متن و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا خواهد شد.

شرکت ملی نفت ایران، هدف از امضای این قراردادها را ساخت ۵۰ پمپ و دریافت خدمات پشتیبانی استمرار بهره‌برداری پنجساله به ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو اعلام کرده است به نحوی که ارزش تقریبی قرارداد با شرکت پمپ‌های صنعتی ایران و شرکت پمپیران هر کدام حدود ۱۹ میلیون یورو با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۲۰ دستگاه الکتروپمپ است و قرارداد با شرکت پتکو نیز به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون یورو و با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۱۰ دستگاه الکتروپمپ امضا می‌شود.

بر اساس این گزارش، احداث خط لوله گوره- جاسک و پایانه صادراتی نفت خام در بندر جاسک، از طرح‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران است که با استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در دست اجرا قرار دارد. این طرح مشتمل بر بخش‌های ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ، پنج ایستگاه پمپاژ، تجهیزات اندازه‌گیری و پایش، احداث مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است و با اجرای آن، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود و جاسک به عنوان دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، اهمیت راهبردی می‌یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی