۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۱۱۷۳۹۲

حمله به ارامکو اقدامی احمقانه بود

ولیعهد عربستان گفت: حمله به آرامکو به منزله زدن به قلب عرضه نفت در جهان و نه فقط در عربستان است. وی اضافه کرد: این حمله اقدامی احمقانه بود زیرا پنج درصد از عرضه نفت جهانی را هدف گرفت.
محمد بن سلمان
محمد بن سلمان
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  ولیعهد سعودی اعلام کرده، با مایک پامپئو درباره حملات به تاسیسات پالایشگاهی آرامکو در ۱۴ سپتامبر هم‌عقیده است.

  شاهزاده محمد بن سلمان در گفت‌وگو با برنامه ۶۰ دقیقه که از شبکه سی بی اس پخش می‌شود گفت، با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که ادعا کرده بود حمله به تاسیسات آرامکو اقدامی از سوی ایران است، موافق است.

وی  در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان گفت، اگر جهان اقدامی قوی و قاطع برای بازدارندگی ایران انجام ندهد ما شاهد روند فزاینده تنش‌ها خواهیم بود که منافع جهان را تهدید می‌کنند.

وی در عین حال گفت، راه حل سیاسی را ترجیح می‌دهد زیرا بسیار بهتر از راه حل نظامی است .

ولیعهد سعودی افزود، هرگونه جنگی بین ایران و عربستان منجر به نابودی اقتصاد جهانی می‌شود.

ولیعهد عربستان اشاره کرد، حمله به آرامکو به منزله زدن به قلب عرضه نفت در جهان و نه فقط در عربستان است. وی اضافه کرد: این حمله اقدامی احمقانه بود زیرا پنج درصد از عرضه نفت جهانی را هدف گرفت.

محمد بن سلمان همچنین نسبت به افزایش قیمت‌های سرسام‌آور و خیالی نفت هشدار داد.

ولیعهد سعودی درباره وضعیت یمن نیز تاکید کرد: راه حل سیاسی در این کشور آسان‌تر خواهد بود البته اگر ایران دست از حمایت حوثی‌ها بردارد.

شاهزاده سعودی بدون اشاره‌ای به نقش خود در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی قتل او را بسیار "دردناک" توصیف کرد و مدعی شد: مسؤولان این قتل مجازات خواهند شد و عدالت در این پرونده مسیر خود را خواهد یافت.

وی مدعی شد، دستور قتل خاشقجی را صادر نکرده است.

بن سلمان افزود: این جنایتی شنیع است و من آمر قتل نبودم اما مسؤولیت آن را به طور کامل به عنوان رهبری در عربستان به خصوص که قتل را افراد دولت عربستان انجام داده‌اند، می‌پذیرم. زمانی که جنایتی در حق شهروند سعودی از سوی مسؤولان دولتی انجام می‌گیرد من باید مسؤولیت را بپذیرم.

وی خاطرنشان کرد: ترور خاشقجی اشتباه بود این امر می‌طلبد تدابیری لحاظ شوند که در آینده چنین اتفاقاتی نیفتند.

محمد بن سلمان تاکید کرد، تحقیقات درباره قتل خاشقجی ادامه دارند و زمانی که اتهامات علیه هر کسی ثابت شوند به دادگاه برده خواهند شد و هیچ استثنایی وجود نخواهد داشت.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی