۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۱۱۷۴۴۵

 اجرای طرح پایلوت" نانوایی دوستدار محیط زیست" در منطقه 13 

رحمان زاده گفت: این طرح در 5 مرحله با  شناسایی ، توجیه و معرفی نانوایی های دارای پتانسیل ، نصب بنر و پوستر های مورد نیاز طرح، توجیه و هماهنگی نانوایی منتخب و اطلاع رسانی طرح، توزیع رایگان کیسه های پارچه ای در نانوایی ها و ارائه رایگان کیسه های پارچه ای در یک کانتر به شهروندان اجرایی می شود. 
 اجرای طرح پایلوت" نانوایی دوستدار محیط زیست" در منطقه 13 
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  شهردار منطقه 13 از اجرای طرح " نانوایی دوستدار محیط زیست" به  صورت پایلوت در این منطقه  خبر داد . 

 مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه با اشاره به وظیفه خطیر سازمان ها و نهاد های دولتی در فرهنگ سازی  و وضع قوانینی برای کاهش مصرف پلاستیک گفت: در راستای اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و رویکرد شهرداری تهران در کاهش استفاده از کیسه ها و ظروف پلاستیکی و کمپین  "نه به کیسه های پلاستیکی"، طرح نانوایی دوستدار محیط زیست با محوریت مدیریت نحوه استفاده از کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها و لزوم فرهنگ سازی مصرف پلاستیک کمتر و جایگزینی کیسه های پارچه ای هنگام خرید نان  در منطقه 13 به صورت پایلوت اجرا می شود. 

وی با اشاره به فرایند اجرای طرح با همکاری کارشناسان محیط زیست منطقه و نواحی ، دبیران و اعضای کانون های محیط زیست در نانوایی های مشخص شده افزود:  این طرح در 5 مرحله با  شناسایی ، توجیه و معرفی نانوایی های دارای پتانسیل ، نصب بنر و پوستر های مورد نیاز طرح، توجیه و هماهنگی نانوایی منتخب و اطلاع رسانی طرح، توزیع رایگان کیسه های پارچه ای در نانوایی ها و ارائه رایگان کیسه های پارچه ای در یک کانتر به شهروندان اجرایی می شود. 

شهردار منطقه در خصوص حمایت از تولیدکنندگان وایجاد امکان خرید کیسه پارچه ای توسط نانوایی ها ادامه داد : حمایت از سرمایه گذاري و تولید کیسه پارچه ای توسط کانونهای محیط زیست سرای محلات ، معلولین و زنان سرپرست خانوار، از جمله اقداماتی است که می توان نهادینه کرد. درمنطقه 13 با بهره مندی از مهارت  دانش آموزان معلول مدرسه استثنایی توحید با ارسال طرح مورد نظر ،کیسه پارچه ای مورد نیاز تولید وخریداری می شود. 

وی با بیان اینکه در طول اجرای طرح،  نظارت بر حسن اجرای آن توسط اداره  محیط زیست منطقه، دبیران و اعضای کانون های محیط زیست صورت می گیرد تصریح کرد: ناظرین با مراجعه حضوری در ساعات پخت نان و بررسی نحوه مواجهه شهروندان با موضوع و تصمیم گیری آنان، اطلاعات مورد نظر را ثبت می نمایند .

رحمان زاده خاطر نشان کرد : پس از اتمام فاز اجرایی اداره  محیط زیست منطقه و دبیران کانون ها گزارش اقدامات و اثربخشی طرح را ارائه  و اقدامات اصلاحی مورد نیاز در این زمینه را انجام می دهند.


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی