۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۱۱۷۴۵۰

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۱۰

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 52 سنت افزایش به 59 دلار و 41 سنت رسید و بخشی از افت قیمت سه جلسه گذشته را جبران کرد.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا به شکل غیرمنتظره ای کاهش یافته است، قیمت نفت پس از چند جلسه کاهش امروز اندکی ترمیم شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 52 سنت افزایش به 59 دلار و 41 سنت رسید و بخشی از افت قیمت سه جلسه گذشته را جبران کرد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز 61 سنت افزایش داشت و به 54 دلار و23 سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندای سنگاپور گفت: «نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت در معاملات اولیه امروز افت قیمت ها روز سه شنبه را جبران کرده اند» هرچند که به دلیل تعطیلی برخی بازارها در مناطق مختلف جهان حجم معاملات پایین بوده است.

وی افزود، ما انتظار داریم با نزدیک شدن قیمت ها به 61 (برنت) و 55 دلار(نفت خام آمریکا) رشد قیمت ها متوقف شود.

پس از آنکه انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 5.9 میلیون بشکه کاهش داشته که بر خلاف پیش بینی های افزایشی تحلیلگران بود، قیمت نفت شاهد افزایش بود.

آمارهای هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا قرار است امروز منتشر شود.

قیمت ها هم اکنون پایین تر از سطح قیمت های قبل از حمله به تاسیسات نفتی عربستان قرار دارد، زیرا عربستان ظرفیت تولید نفت خود را بازسازی کرده است.

هووی لی اقتصاددان او سی بی سی بانک در سنگاپور گفت، افت قیمت ها بدان معناست که بازار انتظار انجام حملات مشابه را ندارد.

در همین حال روز سه شنبه، اکوادور یکی از کوچکترین تولید کنندگان عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) اعلام کرد که از ابتدای ماه ژانویه این سازمان را ترک خواهد کرد. اکوادور دومین کشور پس از قطر است که طی یک سال گذشته از اوپک خارج می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی