۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۱۷۴۸۹

مخالفت روسیه با تشکیل نشست اضطراری

وزیر انرژی روسیه گفت:« درست است که تقاضا تحت تاثیر شرایط اقتصاد جهان قرار دارد و اقتصاد در حال کند شدن است ولی هیچ بحرانی به وجود نیامده که برگزاری یک نشست اضطراری ضروری باشد».
اوپک
اوپک
    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، با کاهش دوباره قیمت نفت، وزرای نفت اوپک خطرات فزاینده ای برای تقاضای نفت را قبول میکنند ولی هیچ نشانه‌ای از تغییر استراتژی آنها وجود ندارد.

 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت:« درست است که تقاضا تحت تاثیر شرایط اقتصاد جهان قرار دارد و اقتصاد در حال کند شدن است ولی هیچ بحرانی به وجود نیامده که برگزاری یک نشست اضطراری ضروری باشد».

 کمتر از سه هفته پس از حمله های پهپادی و موشکی به دو تأسیسات مهم نفتی عربستان که باعث افزایش قیمت نفت شد، حالا قیمت نفت در لندن دوباره به زیر 60 دلار در هر بشکه رسیده است. عربستان  تولیدش را به سطح قبل از حمله ها بازگردانده و سرمایه‌گذاران یک بار دیگر بر نشانه های کند شدن رشد اقتصاد جهان تمرکز کرده اند.

طی چند روز گذشته، ذخایر نفت خام آمریکا به طرز قابل توجهی افزایش یافته، نشانه های رکود در اقتصاد منطقه یورو بالا رفته و رشد تعداد حقوق بگیران در آمریکا کند شده است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان که به همراه نواک در کنفرانس هفته انرژی روسیه در مسکو حضور داشت، گفت:« نگرانی‌هایی در مورد نیروهای ایجاد کننده رکود وجود دارد. دورنمای تیره و تاری در این زمینه ترسیم شده است».

ولی وی افزود که بسیاری فرضیه‌ها در مورد اقتصاد بسیار بدبینانه هستند.

عبدالعزیز گفت:« مسائلی وجود دارد که واقعی هستند و یک چیزهایی هم حس می شوند. ما با انتظارات منفی پیش می‌رویم.  بله، تقاضا کند شده است ولی مردم باید بدانند که شاید عرضه هم نسبت به پیش‌بینی های فعلی کمتر شده باشد».

تولید کنندگان نفت عضو اوپک و متحدانش قرار است در اولین هفته دسامبر با هم دیدار کنند. قرارداد فعلی آنها برای کاهش 1.2 میلیون بشکه در روز تولید نفت تا پایان ماه مارس ادامه دارد و در صورت بدتر شدن دورنمای تقاضای نفت، این گروه تحت فشار برای تمدید این قرارداد و بیشتر کردن کاهش تولید قرار می گیرد.

نواک گفت:« بازار در حال حاضر از نظر عرضه و تقاضا متعادل است. ما شرایط را تحت کنترل داریم و اگر تغییراتی ایجاد شود، ابزارهای لازم در دسترس هستند».

آژانس بین المللی انرژی که به اقتصادهای پیشرفته جهان در مورد سیاست انرژی مشاور میدهد، در حال حاضر پیش بینی می کند که تقاضای جهانی در سال جاری میلادی 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و در 2020 هم 1.3 میلیون بشکه در روز رشد داشته باشد.

وزیر نفت نیجریه در همین کنفرانس در مسکو گفت:« دورنمای تقاضای نفت در 2020 بسیار چالش برانگیز است. گروه  اوپک و متحدانش در دسامبر احتمالاً در مورد آینده قرارداد کاهش تولید نفت گفتگو می کنند».

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی