۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۱۷۵۰۸

نرخ کرایه نفتکش رکورد زد

 نرخ حمل و نقل کشتی ها پس از حمله ماه گذشته به تاسیسات نفتی عربستان بالا رفته بود. این حملات موقتاً 5 میلیون بشکه از تولید نفت عربستان را کم کرد که حدود نیمی از تولید این کشور را تشکیل می داد.
نفتکش
نفتکش
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   نرخ نفتکش ها برای حمل نفت خام آمریکا به آسیا همچنان رو به افزایش است و هزینه کرایه یک نفتکش در روز پنج شنبه به رکورد 12 میلیون دلار رسید.

اس کی انرژی، پالایشگاه بزرگ کره جنوبی در اوایل همین هفته سوپرنفتکش ماکسیم را برای حمل نفت خام آمریکا به کره جنوبی در نوامبر با 10 میلیون دلار کرایه کرد ولی این قیمت حالا تغییر کرده است.

 اطلاعات کشتیرانی شرکت ریفینیتیو آیکان  نشان می دهد این شرکت حالا به طور مشروط نفتکش پسیفیک ام را با قیمت جدید 12.35 میلیون دلار رزرو کرده است.

 آمریکا هفته گذشته دو واحد از شرکت کاسکوی چین را به اتهام دخالت در حمل نفت خام ایران را تحریم کرد. این اقدام آمریکا نرخ حمل و نقل نفتکش ها را بالا برد و باعث شد صادرکنندگان گالف کوست آمریکا کرایه کشتی های مربوط به کاسکو را متوقف کنند.

 نرخ حمل و نقل کشتی ها پس از حمله ماه گذشته به تاسیسات نفتی عربستان بالا رفته بود. این حملات موقتاً 5 میلیون بشکه از تولید نفت عربستان را کم کرد که حدود نیمی از تولید این کشور را تشکیل می داد.

 شرکت فیلیپس66 هم نفتکش بسیار بزرگ سیفناس را برای حمله نفت خام آمریکا به چین کرایه کرده است.  فیلیپس66 همچنین نفتکش لندبریج گلوری را برای انتقال نفت خام آمریکا به کره جنوبی در اوایل نوامبر با قیمت 10.4 میلیون دلار اجاره کرده است.

 از زمان برداشته شدن ممنوعیت صادرات نفت آمریکا در اواخر 2015، صادرات نفت خام این کشور افزایش یافته است. به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا صادرات نفت این کشور در نیمه اول 2019، 2.9 میلیون بشکه در روز بود.

 مقصد اصلی نفت خام آمریکا در نیمه اول 2019 ، آسیا و اقیانوسیه با 1.3 میلیون بشکه در روز بوده است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی