۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۱۷۵۱۱

افزایش تولید نفت از میدان آذر تا پایان سال

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، میدان نفتی آذر را ازجمله مهمترین میادین نفتی مشترک کشور برشمرد و گفت: توسعه این میدان مشترک نفتی از حدود ۲ سال پیش آغاز شده است و طی ۲ سال گذشته تولید نفت قابل قبولی را برای کشور فراهم آورده است.
میدان نفتی آذر
میدان نفتی آذر
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به اینکه توسعه میدان مشترک آذر از دو سال پیش آغاز شده است،‌ گفت:‌ با تلاش، نظارت و کنترل مستمر در این راستا، شاهد افزایش ۳۰ هزار بشکه‌ای در طرح توسعه میدان نفتی آذر تا پایان سال جاری خواهیم بود.

 تورج دهقانی در جریان این بازدید از چاه شماره ۱۸، واحد تولید هوا، واحد تولید نیتروژن، تزریق مواد شیمیایی آب خام، پکیج آب مقطر و همچنین ردیف‌های فرآورشی ۱ و ۲، اتاق کنترل، مرکز فرآورش (CPF)و بخش آتش‌نشانی طرح توسعه میدان نفتی آذر بازدید بعمل آورد و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت توسعه این میدان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، میدان نفتی آذر را ازجمله مهمترین میادین نفتی مشترک کشور برشمرد و گفت: توسعه این میدان مشترک نفتی از حدود ۲ سال پیش آغاز شده است و طی ۲ سال گذشته تولید نفت قابل قبولی را برای کشور فراهم آورده است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای که در زمینه ی حفاری چاه‌ها در این میدان مشترک شاهد بوده‌ایم ساخت و راه‌اندازی تأسیسات این میدان و تأسیسات واحد فرآورشی مرکزی در دستور کار و در حال انجام است و امیدواریم با تلاش همکاران شرکت مهندسی و توسعه نفت و همچنین نظارت و کنترل مستمر در این راستا، شاهد افزایش ۳۰ هزار بشکه‌ای در طرح توسعه میدان نفتی آذر تا پایان سال جاری باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: در حال حاضر حدود ۱۸ حلقه چاه تولیدی در میدان نفتی آذر حفاری شده و این چاه‌ها آماده تولید است. 

وی خاطرنشان کرد: گلوگاه تولید از این چاه‌های حفاری شده مستلزم تکمیل واحد فرآورشی مرکزی می‌باشد و ابراز امیدواری کرد، با تکمیل هر چه سریعتر واحد فرآورشی مرکزی این افزایش تولید محقق شود.

دهقانی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در این میدان صورت گرفته است، مقرر شده است که بر اساس یک برنامه زمانبندی مشخص، واحدهای مختلف مرکز فرآورش بنا به اولویت به مرحله تکمیل و بهره‌برداری برسند.

وی افزود: بکارگیری حداکثری از توانمندی نیروهای بومی و پیمانکاران داخلی و استفاده از تولیدات داخلی، ازجمله اقداماتی است که در مسیر توسعه در طرح آذر صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در پایان بیان داشت: با تکمیل کلیه واحدهای فرآورش تا پایان سال جاری همه چاه‌های حفاری شده در میدان نفتی آذر وارد مدار تولید خواهند شد و توان تولید ۶۵ هزار بشکه‌ای از این میدان مشترک نفتی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی