۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۱۱۷۵۱۳

بستن در چاه‌های نفت آرزویمان است

شریعتمداری گفت: آرزوی ماست که در چاه‌های نفت را ببندیم و اقتصاد را بدون نفت بنا کنیم؛ رهبری هم به این مهم تاکید داشته‌اند و حال آمریکایی‌ها ما را با آرزویمان تهدید می‌کنند.
​​​​​​​ محمد شریعتمداری
​​​​​​​ محمد شریعتمداری
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز شمار بیمه شده فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از مرز یک میلیون عبور کرده و حدود ۱۰۰ هزار نفر از مواهب مستمری‌ها برخوردارند اظهار کرد: باید با مشارکت و حمایت بهزیستی، کمیته امداد، وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و ... پوشش بیمه‌ای را در جامعه هدف گسترش دهیم.

 محمد شریعتمداری در گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در هتل قلب تهران برگزار شد با بیان اینکه بر اساس بندهای مختلف مندرج در قانون اساسی از جمله اصل سوم و دوازدهم، وظایف سنگینی داریم گفت: هرجا مشارکت و همراهی مردم بوده و حکومت اداره امور اقتصادی را به مردم داده و خودش نظارت کرده، کار توفنده شروع شده و رشد کرده است.

وی افزود: هرکجا عنصر مشارکت جویی را اعمال کردیم شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده ایم. برقراری و ایجاد یک ساختار اقتصادی عادلانه برای برخورداری برابر افراد از مواهب کشور، رفع فقر مطلق و از بین بردن تبعیض و محرومیت و توسعه بیمه از اصول مصرح قانون است و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی در روستاها از وظایف ماست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فراهم شدن امکانات زیربنایی و زیرساختی در کشور بعد از انقلاب گفت: علیرغم فراهم آوری رشد امکانات زیرساختی، نسبت جمعیت ۷۰ به ۳۰ روستایی به شهری معکوس شده و اکنون ۳۰ درصد در روستا هستند. برای بررسی موضوع یک آسیب شناسی جدی نیاز داریم و باید روند مهاجرت از روستاها به شهرها را متوقف کنیم که البته اقداماتی در این باره شروع شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بومگردی، مهاجرت را معکوس و جمعیت را از شهر به روستا آورده است افزود: خیلی خنده دار است که دشمن چیزی را به عنوان " لولو" در مقابل ما قرار داده که آرزوی ماست. آرزوی ماست که در چاه‌های نفت را ببندیم و اقتصاد را بدون نفت بنا کنیم؛ رهبری هم به این مهم تاکید داشته‌اند و حال آمریکایی‌ها ما را با آرزویمان تهدید می‌کنند و فشار می‌آورند که نتوانیم نفت بفروشیم. مضحک ترین نوع فشار و تهدیدی است که اتفاق افتاده است.

وی افزود: در زیربنا کارهای بزرگی در کشور انجام شده است. با اینحال ما روستای دارای اینترنت ۴G هم داشتیم که خالی از سکنه بود. این روستا بحران آب پیدا کرده و شغل جایگزین دیده نشده بود. توسعه روستایی دارای سابقه و پیشینه است و مدت هاست که حتی از قبل انقلاب دنبال می‌شده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی مسئول توسعه متوازن روستایی شد. آن زمان روستاها یک متولی واحد داشت و همه امور را اداره می‌کرد. با متوقف شدن فعالیت جهاد و سپردن امور مختلف به هرکدام از دستگاه‌ها و ایجاد یک معاونت در ریاست جمهوری، روند حرکت متفاوت شد و می طلبد که امروز بیشتر روی آن تامل و بازنگری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در کنار دستگاه‌های مربوطه، فعالیت می‌کند و امور بیمه‌ای را پیش می‌برد گفت: امید است به توسعه متوازن و همه جانبه روستاها بیشتر توجه کنیم. به یک نقشه راه و برنامه کلان برای پایداری توسعه متوازن روستاها نیازمندیم.

وی ادامه داد: اینکه ۱.۵ میلیارد از صندوق توسعه ملی برداریم و برای تسهیلات و اشتغال روستایی صرف کنیم تصمیم خوبی بود. پایش گسترده‌ای برای این نوع وام های ارزان قیمت اتفاق افتاده و اگر این امر با جدی گرفتن نظارت ها ادامه یابد از دولت های گذشته در رشد اشتغال موفق تر خواهیم بود.

شریعتمداری با بیان اینکه امروز شمار بیمه شده فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از مرزیک میلیون عبور کرده و حدود ۱۰۰ هزار نفر از مواهب مستمری ها برخوردارند اظهار کرد: باید با مشارکت و حمایت بهزیستی، کمیته امداد، وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و... پوشش بیمه ای را در جامعه هدف گسترش دهیم. جمعیت به سمت پیر شدن پیش می رود.

وی ادامه داد: هرچند باید بحث نوزادآوری به عنوان نهضت جدید مورد توجه قرار بگیرد و نظام فرهنگی در جهت آن حرکت کند. رشد جمعیت ۱.۲۴ و رشد جمعیت مسن ۳.۶ است و رشد سالمندی سه برابر رشد کلی جمعیت حرکت می‌کند و داریم به سن بالای ۶۰ سال می‌رسیم لذا باید برای دوران سالمندی این جمعیت فکر کنیم. باید ایجاد یک نظام تامین اجتماعی فراگیر تبدیل به یکی از اصلی ترین خط مشی‌های سیاست گذاران در کشورشده و به این سمت حرکت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرورت تنوع بخشی اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تاکید کرد و گفت: موضوع حاشیه نشین‌ها و تشویق آنها برای برگشتن به روستاها و برخورداری از بیمه از جمله اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه جدی در صندوق قرار بگیرد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی