کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه تهران:

موافق بازنگری تمامی سهمیه‌ها هستم

16 مهر 1398 ساعت 10:54

با اعمال سهمیه های بیشتر در آزمون ها و حتی سهمیه های اعضای هیات علمی، میزان سهیمه های متقاضیان آزاد کمتر می‌شود مثلا این سهمیه به ۴۰ درصد کاهش می یابد به این ترتیب برای اینکه با این معضل مقابله شود همواره سهمیه های جدیدی تدوین می شود.


رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه موافق بازنگری تمامی سهمیه ها از جمله سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی هستم، گفت: یکی از دلایلی که همواره سهمیه‌های جدید وضع می‌شوند این است که سهمیه های قبلی همواره مشکل ایجاد کرده‌اند.

 

دکتر محمود نیلی احمد آبادی ایسنا، ضمن بیان این مطلب بر ضرورت اصلاح تمامی سهمیه های ورود به دانشگاه‌ها از جمله سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی تاکید و اظهار کرد: علت اینکه ما همواره شاهد تعیین سهمیه های جدید برای داشتن آموزان و دانشجویان در دانشگاه ها هستیم به این دلیل است که رقابت در بین متقاضیان آزاد ورود به دانشگاه ها بسیار شدیدتر می‌شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با اعمال سهمیه های بیشتر در آزمون ها و حتی سهمیه های اعضای هیات علمی، میزان سهیمه های متقاضیان آزاد کمتر می‌شود مثلا این سهمیه به ۴۰ درصد کاهش می یابد به این ترتیب برای اینکه با این معضل مقابله شود همواره سهمیه های جدیدی تدوین می شود.

 

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه موافق بازنگری تمامی سهمیه های دانشجویان هستم، گفت: سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نیز باید همانند سهمیه ورود به دانشگاه ها مورد بازنگری قرار بگیرد و در کل هیچ سهمیه ای وجود نداشته باشد.

 

دکتر نیلی تاکید کرد: اگر چه سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها جزو ظرفیت ورود به دانشگاه ها به حساب نمی‌آید و کسانی که از این سهمیه استفاده کنند اما متقاضیان استفاده از این سهمیه باید ۹۰ درصد حدنصاب علمی را کسب کنند و از کیفیت علمی برخوردار باشند.

 


کد مطلب: 117586

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/117586/موافق-بازنگری-تمامی-سهمیه-ها-هستم

نفت ما
  https://www.naftema.com