کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واردات نفت چین از طریق انتقال کشتی به کشتی ۳ برابر شد

17 مهر 1398 ساعت 9:48

واردات نفت خام چین از طریق انتقال کشتی به کشتی بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سه برابر شد و به 910 هزار تن رسید.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما"، به نقل از اویل پرایس، مایکل میدن، سرپرست برنامه انرژی چین در موسسه مطالعات انرژی آکسفورد گفت:« به نظر من  این نفت متعلق به ایران یا ونزوئلا است».
 
 در واقع شکی نیست که ایران  برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و ادامه صادرات نفت، عملیات انتقال کشتی به کشتی در دریای آزاد را انجام می دهد. چین مهمترین خریدار نفت این کشور است و به طور واضح تاکید کرده که خرید نفت از ایران را متوقف نمی‌کند.
 
 چین قول یک سرمایه گذاری 400 میلیارد دلاری در زیرساختهای نفت، گاز و انرژی و صنایع حمل و نقل ایران طی 25 سال آینده داده است. چین به دنبال یک منبع مطمئن برای عرضه نفت و گاز در آینده است چون تولید داخلی چین نمی تواند نیازهای روزافزون این کشور را تامین کند.
 
 واشنگتن این موضوع را نادیده نگرفته است. در پایان ماه گذشته واشنگتن چندین شرکت کشتیرانی چین را به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و حمل نفت خام این کشور تحریم کرد. این اقدام آمریکا نرخ باربری با کشتی را افزایش داد.
 
ولی ایران تنها عرضه کننده نفت خام چین نیست. اقتصاد شماره 2 آسیا طبق یک طرح نفت در برابر پول نقد، دولت ونزوئلا را تامین مالی کرده است و ونزوئلا از طریق انتقال کشتی به کشتی نفت راهی آسان برای دور زدن تحریم ها پیدا کرده است.
 
تعجبی ندارد که با گسترش انتقال کشتی به کشتی، واردات نفت خام آمریکا در سپتامبر کاهش یافت. چین در سپتامبر در پاسخ به دور جدید عوارض آمریکا بر نفت خام این کشور عوارض وضع کرد.
 


کد مطلب: 117600

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/117600/واردات-نفت-چین-طریق-انتقال-کشتی-۳-برابر

نفت ما
  https://www.naftema.com