کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ولی ملکی:

جلوگیری از خام‌فروشی به ارزآوری کمک خواهد کرد

17 مهر 1398 ساعت 11:44

وزارت صنعت، معدن و تجارت در روز 26 شهریورماه تصمیم گرفت که از اول مهرماه تعرفه صادرات مواد خام معدنی را 25 درصد افزایش دهد.


 هرچند عده‌ای معدود که سال‌ها مشغول خام‌فروشی بودند از این تصمیم متضرر شدند، اما به‌نظر می‌رسد که این رویکرد بتواند به رونق تولید کمک شایانی کند.
 
در همین خصوص، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به سایت روزنو گفت: خام‌فروشی آن هم به‌صورت بی‌رویه یک تصمیم نادرست است که سال‌ها بر اقتصاد کشور حکمفرماست.
 
وی افزود: هرچه خام‌فروشی محدود شود، کالای ساخت داخل رونق پیدا می‌کند و این روند باعث ارزش افزوده خواهد شد و از طرفی، ارزآوری بیشتری را هم برای کشور به‌وجود می‌آورد.
 
نماینده مشکین‌شهر تصریح کرد: افزایش تعرفه صادرات مواد خام معدنی یک تصمیم درست و به‌موقع از سوی وزارت صمت بود، زیرا اگر این رویکرد در دستور کار قرار نمی‌گرفت باز هم شاهد خام‌فروشی حداکثری می‌بودیم.
 
وی اظهار داشت: ما وظیفه داریم که به فکر آیندگان هم باشیم. قرار نیست با خام‌فروشی، شرایطی را ایجاد کنیم که در سال‌های آتی با مشکلاتی مواجه شویم. مواد خام موجود در کشور یک سرمایه ملی است که همه موظیفم از این ثروت به بهترین نحو محافظت کنیم.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی زیرساخت‌ها برای فرآوری روی مواد خام فراهم شده و از طرفی دیگر لازم است که کمبودها رفع و این زیرساخت‌ها توسعه پیدا کند، زیرا هرچه در این حوزه قوی‌تر ظاهر شویم به اشتغال‌زایی در کشور کمک کرده‌ایم.
 
منبع: روزنو
 
 


کد مطلب: 117606

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/117606/جلوگیری-خام-فروشی-ارزآوری-کمک-خواهد

نفت ما
  https://www.naftema.com