۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۱۱۷۶۴۱

احیای ظرفیت کامل آرامکو به زمان نیاز دارد

حملات اخیر به دو کارخانه «بقیق» و «خریص» موجب الحاق زیان‌های جدی به شرکت آرامکو و توقف نیمی از ظرفیت تولید نفت خام عربستان شد.
احیای ظرفیت کامل آرامکو به زمان نیاز دارد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مقام‌های شرکت سعودی آرامکو با اعلام این‌که احیای ظرفیت کامل این شرکت به زمان نیاز دارد، ابراز خوش‌بینی کردند که چهار برج آخر آسیب‌دیده از حملات اخیر جنبش انصار الله تا پایان ماه نوامبر تعمیر شوند.

  مقامات شرکت ارامکو ابراز امیدواری کردند که چهار برج آخری که در حملات اخیر جنبش انصار الله به تأسیسات نفتی این شرکت آسیب دیدند، تا پایان ماه نوامبر اصلاح تعمیر شود.

حملات اخیر به دو کارخانه «بقیق» و «خریص» موجب الحاق زیان‌های جدی به شرکت آرامکو و توقف نیمی از ظرفیت تولید نفت خام عربستان شد.

«خالد بریک»، معاون رئیس عملیات نفتی آرامکو در منطقه جنوب روز گذشته -شنبه- در جریان بازدید از تأسیاست نفتی آسیب‌دیده به رسانه‌ها گفت: «حملات به کارخانه بقیق به پنج برج تصفیه نفت آسیب وارد کرد که سه برج آن همچنان در حال تعمیر است. تأسیسات بقیق که بزرگ‌ترین تأسیسات جهان است، ۱۸ برج تصفیه نفت دارد».

حملات اخیر به کارخانه خریص نیز به چهار برج از پنج برج این پالایشگاه آسیب وارد کرد.

ظرفیت تصفیه نفت پالایشگاه خریص روزانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشگه نفت خام و ظرفیت پالایشگاه بقیق حدود هفت میلیون بشکه نفت در روز است و البته به طور معمول بسیار کمتر از این میزان معادل پنج میلیون بشکه در روز تصفیه می‌کند.  

مقام‌های عربستان ظرفیت فعلی تولید نفت خام آرامکو را ۱۱ میلیون . ۳۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده‌اند.
عربستان در حال حاضر در چارچوب توافق اوپک، نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه روزانه تولید می‌کند.

منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی