۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۱۷۶۵۶

صندوق بین المللی پول صنعت نفت اکوادور را متوقف کرد

 یک مقام سابق بانک مرکزی اکوادور گفت:« صندوق بین المللی پول تا حد زیادی توسط وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا هدایت می شود. اساسا آنچه صندوق بین‌المللی پول در نیمکره غربی انجام می دهد سیاست خارجی آمریکاست».
صندوق بین المللی پول صنعت نفت اکوادور را متوقف کرد
    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   اعتراضاتی که اکوادور را در بر گرفته و صنعت نفت این کشور را متوقف کرده، نتیجه سیاست های اقتصادی صندوق بین المللی پول است که طبق منافع خارجی آمریکا تعیین می شود.

 یک مقام سابق بانک مرکزی اکوادور گفت:« صندوق بین المللی پول تا حد زیادی توسط وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا هدایت می شود. اساسا آنچه صندوق بین‌المللی پول در نیمکره غربی انجام می دهد سیاست خارجی آمریکاست». این اقتصاددان اظهار داشت در حالی که برنامه صندوق بین المللی پول مدت ها قبل توسط کشورش امضا شده ولی آسیب بسیاری به اقتصاد اکوادور زده است. آخرین افزایش قیمت بنزین صبر مردم را لبریز کرد و آنها را به اعتراض کشاند.

 وی توضیح داد:« بسته سختگیرانه صندوق بین المللی پول باعث تضعیف اقتصاد اکوادور و رنج مردم آن شده است. ولی با تصمیم اخیر افزایش 120 درصدی قیمت دیزل و بنزین، مردم خسته شدند و به حرکت در آمدند».

 وقتی از او پرسیده شد چگونه یک رهبر چپ گرا- لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور- یک قرارداد وام صندوق بین المللی پول را در وهله اول امضا کرده، وی پاسخ داد او یک چپ گرای اشتباه است.

« مورنو چپ گرایی است که از دادن خیرات به فقرا و معلولان حمایت می کند ولی چپ گرایی نیست که بخواهد اقتصاد داخلی را باز سازی کند. مورنو فردی است که دوست دارد تایید قدرت های برتر سراسر جهان را داشته باشند به جای اینکه از منافع کشورش دفاع کند».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی