۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۱۷۶۶۰

ایران از موضوعات مورد بحث در سفر پوتین به عربستان

پوتین در جریان این سفر قرار است قراردادهایی را در زمینه تولید نفت به امضا برساند و همچنین از نفوذ خود برای کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج (فارس) استفاده کند.
پوتین
پوتین
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  رئیس‌جمهور روسیه در حالی امروز به منظور دیدار با مقامات سعودی وارد عربستان می‌شود که انتظار می‌رود ایران و قراردادهای نفتی از موضوعات اصلی رایزنی‌های او در جریان این سفر باشد.

  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) به منظور دیدار با مقامات سعودی به عربستان می‌رود.

وی در جریان این سفر قرار است قراردادهایی را در زمینه تولید نفت به امضا برساند و همچنین از نفوذ خود برای کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج (فارس) استفاده کند.

پوتین در این سفر که همزمان با افزایش تنش‌ها میان تهران و ریاض انجام می‌شود، با ملک سلمان پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد او ملاقات خواهد داشت که انتظار می‌رود علاوه بر نفت، ایران و سوریه هم از موضوعات مورد بحث در این دیدارها باشد.

لوکیانوف، یک تحلیلگر سیاسی معتقد است که مسکو با توجه به روابط قدیمی‌اش با ایران و روابط جدیدش با سعودی‌ها می‌تواند نقشی مثبت میان تهران و ریاض در شرایطی ایفا کند که تنش‌ها میان دو کشور همچنان رو به افزایش است.

رئیس جمهور روسیه در آستانه سفرش به عربستان در گفت‌وگو با رسانه‌های عربی حملات اخیر به نفتکش‌ها در خلیج (فارس) را مورد انتقاد قرار داد اما گفت که از عاملان این حملات و همچنین حمله به تاسیسات نفتی عربستان اطلاعی ندارد.

ماه گذشته (میلادی) تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرق عربستان هدف حمله پهپادی و موشکی قرار گرفت که در نتیجه آن تولید نیمی از نفت ریاض متوقف شد.

انصارالله یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت اما مقامات سعودی و آمریکا تلاش کردند ایران را برای این حمله مقصر جلوه دهند.

همچنین چند روز پیش یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ و در نزدیکی شهر ساحلی جده در عربستان دچار سانحه شد که گفته می شود در نتیجه حمله موشکی بوده است.

ولادیمیر پوتین در این گفت‌وگو همچنین از کشورها خواست تا به منازعه ایران به عنوان کشوری بزرگ که سال‌هاست در قلمرو خود زندگی می‌کند، احترام بگذارند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی