۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۱۷۶۶۳

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۲

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 69 سنت کاهش به 59 دلارو 82 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 61 سنت افت داشت و به 54 دلار و 9 سنت رسید.
نفت
نفت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالی که جزئیات محدود منتشر شده در مورد مرحله نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین موجب شده تا رشد قیمت های هفته گذشته خنثی شود قیمت نفت امروز شاهد اندکی کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 69 سنت کاهش به 59 دلارو 82 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 61 سنت افت داشت و به 54 دلار و 9 سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: با توجه به خوش بینی های شکل گرفته در مورد توافق تجاری محدود بین آمریکا و چین قیمت نفت رشد قابل توجه هفته گذشته را خنثی کرده است.

روز دوشنبه خبرهای منتشر شده در مورد توافق تجاری قریب الوقوع میان آمریکا و چین و حسن نیت واشنگتن مبنی بر تعویق افزایش تعرفه کالاهای چینی موجب شد تا شاخص ها در بازارهای بورس افزایش یابد.

اما با توجه به جزئیات محدود منتشر شده از این توافق سرمایه گذاران همچنان محتاط عمل می کنند.

موسسه فیلیپ فیوچرز امروز در یادداشتی در این باره نوشت: وضعیت فعلی مشابه مذاکرات تجاری قبلی است که در ابتدا روند گفت وگوها مثبت به نظر می رسید اما بعدا به یکباره همه چیز از هم می پاشید.

جنگ تجاری موجب تضعیف مبادلات تجاری چین شده ، صادرات این کشور به آمریکا به دلار در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 10.7 درصدی را شاهد بوده است.

واردات چین از آمریکا نیز در نه ماهه نخست امسال افت 24.6 درصدی را شاهد بوده است.

اما تقاضای چین برای خرید نفت از آمریکا در ماه سپتامبر رشدی 10.8 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که ناشی از افزایش تولید پالایشگاه های چینی بوده است.

به رغم افت قیمت های امروز، ریسک های ژئوپلتیک در منطقه خاورمیانه و به ویژه در روابط میان ایران و عربستان موجب شده تا بازار نفت همچنان از سطح قیمت های نسبتا بالایی برخوردار باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی