۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۱۱۷۶۶۵

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد برق جهان

چیت‌چیان گفت: ایران از نظر علمی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر دارای مقام ١٤ جهان و رتبه اول یا دوم منطقه است در حالی فعالیت قابل توجهی در تولید این نوع انرژی ندارد.
سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد برق جهان
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  رئیس چهارمین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: سال ٢٠١٨ بیش از ٢٦ درصد کل انرژی مصرفی جهان از منابع تجدیدپذیر تامین شده است. 

حمید چیت‌چیان در چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی و اولین جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران افزود: درحالی که در سال میلادی گذشته ۲ هزار و ۳۷۸ گیگاوات انرژی از منابع تجدیدپذیر تامین شده که سهم ایران از تولید این انرژی از مهرماه سال گذشته تا کنون ٢٩٠ مگاوات بوده است.

وی ظرفیت کلی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران را ٨٤١ مگاوات دانست و گفت: ایران از نظر علمی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر دارای مقام ١٤ جهان و رتبه اول یا دوم منطقه است در حالی فعالیت قابل توجهی در تولید این نوع انرژی ندارد.

رئیس چهارمین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه داد: ایران دارای شرایط اقلیمی بسیار مناسب و دارای ظرفیت بالایی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است اما با وجود این ظرفیت و توانمندی‌های علمی و صنعتی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت توسعه‌ای این نوع نیروگاه‌ها بسیار کند است.

چیت‌چیان سال ١٣٩٤ را به دلیل ابلاغ تعرفه‌های انرژی تجدیدپذیر نقطه عطفی در رشد و توسعه این منابع انرژی دانست و افزود: ابلاغ تعرفه خرید تضمینی سبب تمایل گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی برای احداث این نوع نیرگاه شد تا آنجا که از ٣٥٣ مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید شده و١٨١ مگاوات متعلق به سرمایه‌گذاران خارجی و در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نرخ ارز در یک سال گذشته ضربه سختی به روند توسعه این نیروگاه‌ها زده است ادامه داد: با ابلاغ تعرفه‌های جدید از سوی وزارت نیرو پیش‌بینی می‌شود شرایط مناسب‌تری فراهم شود.

چیت‌چیان افزود: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر سبب فعال‌شدن پروژه‌های مکمل و نوآورانه  از جمله خودروهای برقی ، شبکه‌های هوشمند ، ریزشبکه‌ها و تولید توزیع شده برق خواهد شد که این پروژه‌ها شکوفایی ملی و رشد صنعت برق را به همراه دارد.

رئیس چهارمین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر رشد نیروگاه‌های تجدیدپذیر را مطمئن‌ترین شکل تامین انرژی دانست و ادامه داد: این انرژی مقرون به صرفه‌ترین نوع انرژی است اما در ایران به دلیل با قیمت ٥ تومانی گاز در هر متر مکعب که 25 صدم درصد سایر کشورها است ، انرژی تجدیدپذیر رشد مناسب نداشته است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی