۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۱۱۷۸۴۲
مدیر عامل پتروشیمی اروند :

مصرف کنندگان به کیفیت بالای محصولات پتروشیمی اروند اذعان دارند 

مدیرعامل پتروشیمی اروند افزود: به اذعان مصرف کنندگان که قبلا از خارج از کشور ای پی وی سی وارد می کردند، از لحاظ کیفیت حتی از مشابه خارجی خود همچون ال جی کره و سابیک عربستان بالاتر است.
مصرف کنندگان به کیفیت بالای محصولات پتروشیمی اروند اذعان دارند 
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   مهندس «حسن نشان زاده مقدم« در نشست خبری با خبرنگاران در غرفه این شرکت در ششمین نمایشگاه بین المللی امپکس، در ابتدا توضیحاتی کلی در مورد فعالیت شرکت متبوع خود ارائه کرد. 

مهندس نشان مقدم اظهار داشت که شرکت پتروشیمی اروند با توجه به اینکه تولیدکنندگان کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته از مصرف کنندگان نهایی محصولات این شرکت هستند، با هدف تعامل و مذاکره نزدیک در این نمایشگاه شرکت کرده است. 

مدیرعامل پتروشیمی اروند ادامه داد: مجموع تولیدات این شرکت در سال معادل 2 میلیون و 800 هزار تن است که شامل تولید 660 هزار تن کاستیک، 585 هزار تن کلر، 300 هزار تن اس پی وی سی و 40 هزار تن ای پی وی سی می باشد. 

نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی اروند افزود: فروش محصولات شرکت از طریق شرکت تجارت صنعت خلیج فارس وابسته به هلدینگ خلیج فارس و به صورت عرضه در بورس کالا صورت می گیرد. 

نشان زاده مقدم تاکید کرد: در مورد محصولات استراتژیک کاستیک و ای پی وی سی، نه تنها نیاز صنایع کشور تامین شده، بلکه باعث ارز آوری شده است. محصول کاستیک در صنایعی همچون شوینده ها، نفت و گاز، سیمان، آلومینیوم، کاربرد دارد. 

مدیرعامل پنروشیمی اروند تصریح کرد: در مورد محصول ای پی وی سی، تنها تولید کننده این محصول در کشور هستیم و در دو سال اخیر علاوه بر تامین نیاز صنایع پایین دستی داخلی، توانستیم زنجیره ارزش را تکمیل کرده و حداکثر سودآوری را برای کشور داشته باشیم.  

نشان زاده مقدم تصریح کرد: علیرغم کنار کشیدن لایسنس شرکت خارجی و ایجاد مشکلات فرآیندی توسط مهندسان داخلی و با استفاده از کاتالیست های داخلی راه اندازی شد.  

وی ادامه داد: با توجه به استفاده از تکنولوژی های روز در این شرکت؛ دو نکته برای ما مهم است و آن بحث مصرف انرژی و محیط زیست است و به اذعان سازمان محیط زیست و منطقه ویژه امام تمام استانداردهای لازم در این شرکت رعایت می شود، لذا به دنبال تبدیل شدن به صنعت سبز در کشور هستیم.  

مدیر عامل پتروشیمی اروند ادامه داد: در حوزه مسوولیت اجتماعی هم از سازمانهای پیشرو در زمینه های اجتماعی، خدماتی و رفاهی در منطقه هستیم و تلاش داریم در کنار بحث توسعه، توانمندسازی جامعه پیرامونی را نیز در دستور کار داشته باشیم.  

نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی اروند اعلام کرد: میزان تولید ای پی وی سی در سال 1396 ، به میزان 11000 تن بود که در سال 1397 به 20000 تن رسید و بنا داریم تا پایان سال به 25000 تن برسانیم.  

مهندس نشان زاده گفت: ای پی وی سی در گریدهای مختلف با توجه به کاربردها در صنایع مختلف در این شرکت تولید می شود و اولویت شرکت، تامین نیازهای صنایع پایین دست داخلی است و در درجه دوم بازارهای صادراتی قرار دارد. 

مدیرعامل پتروشیمی اروند افزود: به اذعان مصرف کنندگان که قبلا از خارج از کشور ای پی وی سی وارد می کردند، از لحاظ کیفیت حتی از مشابه خارجی خود همچون ال جی کره و سابیک عربستان بالاتر است. لذا با توجه به تامین از پتروشیمی اروند، هزینه های حمل و نقل، گمرک و ترخیص، حذف شده و محصول ما را رقابتی تر ساخته و این امر موجب شده حداکثر ارزش افزوده و ارزآوری برای تولیدکندگان ایرانی در بازراهای جهانی به همراه داشته باشد و مانع خام فروشی شود.  حتی تولیدکنندگان ترکیه ای، هندی در کنار بازارهای منطقه ای ما تمایل به استفاده از ای پی وی سی اروند دارند. 

نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی اروند، صنعت پتروشیمی کشور را خط مقدم جنگ اقتصادی کشور نامید و افزود هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در این میان در صف مقدم قرار دارد. 

مهندس نشان زاده با اشاره به عرضه دو برابری در بورس کالا از هفته آینده افزود که 400 تن به صورت هفتگی در روز دوشنبه در بورس کالا عرضه می شود که 50 درصد آن سهمیه اتحادیه چرم کشور است و در فروش داخلی به مصرف کنندگان صنایع پایین دستی با تخفیف ارائه می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی