۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۱۷۸۷۱

واردات نفت هند به کمترین رقم رسید

 واردات نفت هند در سپتامبر برای اولین بار از ژوئن 2016 به کمتر از 4 میلیون بشکه در روز رسید و حدود 18.7 درصد کمتر از واردات ماه اوت و 8.4 درصد کمتر از سال گذشته بود.
واردات نفت هند به کمترین رقم رسید
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  اطلاعات منابع کشتیرانی و صنعتی نشان می‌دهد واردات نفت هند در سپتامبر به پایین‌ترین حد طی بیش از سه سال گذشته و معادل 3.82 میلیون بشکه در روز رسیده است. برخی پالایشگاه‌های هند به خاطر  تعمیرات و ارتقا بسته شده اند و خرید نفت آنها کاهش پیدا کرده است.

 ماه گذشته عربستان سعودی جای عراق را به عنوان بزرگترین عرضه کننده نفت به هند پس از یک وقفه 13 ماهه گرفت.

 واردات نفت هند در سپتامبر برای اولین بار از ژوئن 2016 به کمتر از 4 میلیون بشکه در روز رسید و حدود 18.7 درصد کمتر از واردات ماه اوت و 8.4 درصد کمتر از سال گذشته بود.

 کاهش واردات نفت کسری مالی هند را در ماه سپتامبر محدود کرد ولی تا حدی به کند شدن کلی رشد اقتصادی و صنعتی هم اشاره دارد.

 یکی از تحلیل گران ریفینیتیو گفت:« واردات کمتر تا حد زیادی به خاطر خاموش شدن پالایشگاه‌ها است چون باید سوخت یورو6 را  از اول آوریل در کشور عرضه کنند. بارندگی های شدید و کاهش فعالیت های صنعتی و تولیدی هم تقاضا برای سوخت پالایش شده را پایین آورده است».

 کاهش تقاضای صنعتی تقاضای سوخت در هند را در سپتامبر به پایین‌ترین حد طی دو سال گذشته رساند.


 یکی از مقامات در یکی از پالایشگاه ها گفت:« با توجه به ضعف تقاضای سوخت شاهد افزایش ذخایر محصولات پالایش شده بودیم بنابراین مجبور شدیم پالایش نفت خام را کاهش دهیم و واردات را محدود کنیم».
 اطلاعات دولتی نشان می دهد پالایش نفت خام در پالایشگاه های هند در ماه سپتامبر 7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 عربستان سعودی در ماه سپتامبر حدود 830500 بشکه در روز نفت به هند صادر کرد در حالی که عراق 821 هزار بشکه در روز نفت فرستاده بود.

هند واردات از عراق را در سپتامبر کاهش داد در حالی که در ماه اوت مقادیر رکورد شکنی از نفت بصره را وارد کرده بود.

  عربستان سعودی با پایین آوردن قیمت رسمی فروش نفت خود توانست خریداران بیشتری را نسبت به دیگر کشورها جذب کند. این کشور حتی پس از حمله به تأسیسات نفتی خود، تقاضای نفت مشتریانش را تامین کرد.

 عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب را در ماه سپتامبر 0.75 دلار در هر بشکه پایین آورد در حالی که نفت بصره عراق با 0.40 دلار کاهش در هر بشکه فروخته می‌شد.

 امارات متحده عربی سومین تامین کننده بزرگ نفت هند در سپتامبر پس از یک وقفه هفت ماهه شد و نیجریه را به رتبه چهارم فرستاد. ونزوئلا در ماه اوت در رتبه چهارم قرار داشت و امارات پنجم بود.

 آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد مصرف نفت هند از 2014 تا 2018 به طور میانگین 235 هزار بشکه در روز افزایش یافته بود. رشد مصرف نفت هند در 2019 احتمالا 170 هزار بشکه در روز خواهد بود که کمترین سرعت رشد از 2014 است و دلیل آن کند شدن رشد اقتصادی است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی