کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران را تحریم کنیم، ذخایر نفتی جهان کافیست!

4 آبان 1398 ساعت 7:58

رئیس جمهوری آمریکا در یادداشتی خطاب به وزارتخانه های دولت خود نوشت که وی حساب کرده است ذخایر نفتی جهان برای کاهش چشمگیر در میزان نفت صادراتی ایران کافی است!


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی تازه مدعی شد که ذخایر نفت جهان برای کاهش قابل ملاحظه نفت و محصولات نفتی صادراتی از ایران کافی است!

  «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در یادداشتی خطاب به وزارتخانه های دولت خود نوشت که وی حساب کرده است ذخایر نفتی جهان برای کاهش چشمگیر در میزان نفت صادراتی ایران کافی است!

وی در یادداشتی به تاریخ جمعه ۲۶ اکتبر نوشت: «من حساب کردم... که ذخایر کافی نفت و محصولات نفتی از کشورهایی به جز ایران این امکان را می دهد که در حجم نفت و محصولات نفتی خریداری شده توسط مؤسسه های مالی خارجی از ایران، کاهش قابل ملاحظه ای اعمال کنیم».

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود که به نظارت دقیق بر این وضعیت ادامه خواهد داد و به «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دستور داده است که این حساب و کتاب (!) را به نهاد ثبت فدرال ارائه کند.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا از سال میلادی گذشته در قالب پویش «فشار حداکثری» و هدف قرار دادن پایه های اقتصادی ایران، تحریمها علیه تهران را تشدید کرده است.

در اواخر ماه سپتامبر نیز، دولت آمریکا به بهانه مسئولیت ایران در حمله های پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان، دور دیگری از تحریمها را علیه بانک مرکزی ایران وضع کرد.


کد مطلب: 117910

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/117910/ایران-تحریم-کنیم-ذخایر-نفتی-جهان-کافیست

نفت ما
  https://www.naftema.com