۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۱۷۹۲۹

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۸/۰۴

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با 43 سنت معادل 0.8 درصد افزایش به 56 دلار و 66 سنت رسید .
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالی که خوش بینی ها نسبت به توافق تجاری آمریکا و چین، کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا و اقدام احتمالی اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید بیش از نگرانی ها از وضعیت اقتصادی جهان بر بازار نفت تاثیرگذار بوده است، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و بیشترین رشد هفتگی در طی بیش از یک ماه اخیر را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با 43 سنت معادل 0.8 درصد افزایش به 56 دلار و 66 سنت رسید و افزایش هفتگی بیش از 5 درصدی را به ثبت رساند که بالاترین میزان رشد هفتگی از 21 ژوئن تاکنون بود.

قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با 35 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 62 دلار و 2 سنت رسید و رشد هفتگی بیش از 4 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد هفتگی از 20 سپتامبر تاکنون بود.

مشاهده نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین برای پایان دادن به جنگ تعرفه ای موجب شد تا دیروز قیمت نفت افزایش پیدا کند. مقامات آمریکایی روز جمعه گفتند، واشنگتن و پکن پس از ماه ها جنگ تعرفه ای در حال نهایی کردن بخش نخست از یک توافق تجاری هستند.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «مجددا سیگنال های مثبتی از مذاکرات تجاری آمریکا و چین مخابره می شود و همین مسئله موجب تقویت بازارهای بورس شده و بازار نفت نیز از این تحول مثبت منتفع شده است.»

بازار وال استریت که معمولا تحولات بازار نفت از آن تبعیت می کند پس از اظهارات مقامات آمریکایی شاهد رشد قابل توجه شاخص ها بود.

عملکرد هفتگی مثبت بازار نفت همچنین متاثر از افت غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا بوده، به نحوی که میزان این ذخایر در هفته گذشته حدود 1.7 میلیون بشکه کاهش داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی