۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۱۱۷۹۸۰

ادامه تولید نفت در خوزستان با وجود بارندگی‌ها

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه تولید نفت در خوزستان بدون مشکل در جریان است،‌ گفت: بارندگی‌های اخیر، اختلالی در تولید نفت به وجود نیاورده است.
ادامه تولید نفت در خوزستان با وجود بارندگی‌ها
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت:‌ با وجود بارندگی روزهای اخیر تولید نفت در خوزستان بدون اختلال در جریان است.

با ثبت ۱۳.۸ میلی‌متر بارش در ۳۴ روز ابتدایی سال آبی جاری، افزایش میزان و حجم بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل همچنین متوسط درازمدت (آمار ۵۱ ساله) رقم خورده است.  این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۹.۴ میلی‌متر) ۴۷ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۳.۴ میلی‌متر) افزایشی ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

این در شرایطی است که سال گذشته با وقوع بارش‌ها در خوزستان در روزهایی برخی چاه‌های تولید نفت به دلیل حفاظت از محیط زیست بسته شد و حتی در میادین مشترک غرب کارون در هورالعظیم نیز برخی تاسیسات زیر آب رفت.

با توجه به این موارد بود که چندی پیش مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سیلاب از سوی مجموعه صنعت نفت در هورالعظیم در حال آماده سازی است، ‌گفت که سدی در آن منطقه وجود دارد که ارتفاع آن را بالا می‌بریم و جاده‌ها و زیرساخت‌ها نیز در حال تقویت است. با این حال چند روز اخیر شدت بارش ها در کشور افزایش داشته و همین امر احتمال آبگرفتگی چاه های نفتی را تقویت می‌کند.

در این زمینه،‌ کریم زبیدی،‌ مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه تولید نفت در خوزستان بدون مشکل در جریان است،‌ گفت: بارندگی‌های اخیر، اختلالی در تولید نفت به وجود نیاورده است.

بعد از وقوع سیل در مناطقی از کشور ابتدای سال جاری، ‌صنعت نفت ۱۳۰ میلیارد تومان برای کمک به بازسازی خانه‌ها و بهداشت روستایی و ۳۰ میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی در این مناطق مصوب کرد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی