۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۱۸۰۱۲

توقیف کشتی حمل سوخت توسط ائتلاف سعودی

شرکت نفت یمن اعلام کرده است: حجم کلی سوختی که توسط ائتلاف سعودی مصادره شده، ۱۹ هزار و ۷۱۸ تن بنزین و ۱۱۷ هزار و ۳۰۸ تن سوخت دیزل است.
توقیف کشتی حمل سوخت توسط ائتلاف سعودی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  شرکت نفت یمن چهارشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که ائتلاف سعودی همچنان به تعدادی از کشتی های حامل سوخت اجازه نمی دهد که در بندر الحدیده پهلو بگیرند.

 در بیانیه شرکت نفت یمن آماده است که ائتلاف سعودی بیش از ۷۷ روز است که به تعدادی از کشتی های حامل سوخت اجازه ورود به بندر الحدیده را نمی دهد.

شرکت نفت یمن افزوده است: حجم کلی سوختی که توسط ائتلاف سعودی مصادره شده، ۱۹ هزار و ۷۱۸ تن بنزین و ۱۱۷ هزار و ۳۰۸ تن سوخت دیزل است.

شرکت نفت یمن ائتلاف سعودی را متهم کرده که به صورت عمد و با هدف فشار بر مردم و افزایش مشکلات آن ها و با وجود نیاز شدید مناطق مختلف این کشور به مشتقات نفتی از جمله بنزین، کشتی های حامل موادی سوختی را توقیف کرده است.

ائتلاف سعودی پیش تر به چهار کشتی حامل سوخت که مدتها توقیف کرده بود اجازه داد تا وارد بندر الحدیده شوند.

با این حال شرکت نفت یمن اعلام کرد که همچنان شش نفتکش دیگر در نزدیکی بندر الحدیده در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی در باره استان های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی