۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۱۸۰۳۰

۱۹ طرح انرژی‌های تجدیدپذیر بهره‌برداری می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق گفت: این ۱۹ طرح شامل ۲ نیروگاه بادی، یک نیروگاه برق آبی کوچک و مابقی نیروگاه های خورشیدی هستند که در قالب این پویش به بهره برداری خواهند رسید.
۱۹ طرح انرژی‌های تجدیدپذیر بهره‌برداری می‌شود
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  سخنگوی سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا) گفت: در قالب پویش #هرهفته‌_الف_ب_ایران، از ۱۹ طرح در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در ۱۰ استان کشور بهره‌برداری خواهد شد.

در ۶ ماهه دوم امسال ۲۲۷ پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان در ۳۱ استان در قالب پویش افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق (#هرهفته_الف_ب_ایران) به بهره‌برداری می‌رسد. میانگین سرمایه‌گذاری در هر استان نیز یک هزار میلیارد تومان است.

پویش #هرهفته‌_الف_ب_ایران تلاشی برای افتتاح طرح های مهم صنعت آب و برق است که قرار است برای ۱۰ استان کشور ۱۹ طرح در زمینه انرژی های تجدیدپذیر به ثمر برساند تا هم مردم از فواید این طرح ها بهره‌مند شوند و روند توسعه کشور تداوم داشته باشد.

«جعفرمحمد نژادسیکارودی» افزود: سازمان ساتبا در قالب این پویش ۱۹ طرح را برای ۱۰ استان کشور در دستور کار قرار داده است که به مرور به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: این ۱۹ طرح شامل ۲ نیروگاه بادی، یک نیروگاه برق آبی کوچک و مابقی نیروگاه های خورشیدی هستند که در قالب این پویش به بهره برداری خواهند رسید.

محمد نژاد سیکارودی ادامه داد: نیروگاه ۵۰ مگاواتی در استان آذربایجان شرقی یکی از طرح های بادی است که با سرمایه گذاری حدود ۸۰ میلیون یورو و ایجاد اشتغال برای ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بهره‌برداری خواهد رسید که با بهره‌برداری از آن ۸۹ هزار تن گاز گلخانه ای وارد جو زمین نخواهد شد و بر اساس تولید برقی که خواهد داشت ۳۷ میلیون تن در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی خواهد داشت.

سخنگوی سازمان ساتبا گفت: با بهره برداری از این نیروگاه سالانه ۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب صورت خواهد گرفت. این نیروگاه توسط شرکت مپنا احداث شده است.

وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی ۲ طرح جدید نیروگاه خورشیدی و بادی افتتاح خواهد شد که ظرفیت نیروگاه خورشیدی یک مگاوات است که با سرمایه گذاری حدود ۸۰۰ هزار یورو صورت گرفته و در مراحل ساخت و بهره‌برداری برای ۳۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

محمد نژاد سیکارودی افزود: عملیات اجرایی احداث یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی هم در منطقه سربیشه خراسان جنوبی در قالب پویش  #هرهفته‌_الف_ب_ایران آغاز خواهد شد.

افتتاح ۳ نیروگاه خورشیدی در تهران
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا) گفت: پویش  #هرهفته‌_الف_ب_ایران برای تهران نیز طرح هایی در بخش انرژی های تجدیدپذیر خواهد داشت که در شهر ری و دماوند افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: ۲ نیروگاه خورشیدی هرکدام به ظرفیت ۱۰ و ۲.۷ مگاوات در شهر ری افتتاح خواهد شد و در شهر دماوند نیز یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۸.۴ مگاوات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که در مجموع این طرح‌ها سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیاردی را به خود اختصاص داده اند.

محمد نژاد سکارودی افزود: برای استان همدان افتتاح نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی در قالب پویش دیده شده است که در منطقه کبودرآهنگ و با سرمایه گذاری ۵.۷ میلیون یورو به انجام خواهد رسید.

سخنگوی سازمان ساتبا گفت: ۲ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی با سرمایه گذاری حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو در استان یزد کلید بهره برداری آن زده خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح ۴ نیروگاه خورشیدی برای استان کرمان پیش بینی شده که ظرفیت ۳ نیروگاه آن ۱۰ مگاوات است و ظرفیت یک نیروگاه هم ۴ مگاوات با سرمایه گذاری حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو است.

محمدنژادسکارودی افزود: برای استان اصفهان افتتاح ۳ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت های یک مگاوات و کمتر از یک مگاوات پیش بینی شده است .

به گفته وی، در بوئین زهرا نیز یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی افتتاح خواهد شد و علاوه بر آن یک نیروگاه برق آبی کوچک نیز در استان خوزستان افتتاح می شود که ظرفیت آن ۲۰۰ کیلووات است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی